• Linny

Bestickslådor trä?? Ikea har slutat sälja, var kan jag hitta såna som passar deras lådor?

Hej!
    Vi håller på att bygga om vårt kök. Allt är beställt, men vissa saker går inte att beställa och få hemkört utan man får själv plocka ihop. Bland annat ska vi ha kryddhållare (som ligger i lådorna) samt bestickslådor/knivlåda. Dessa ska alla vara i trä. De finns i ikeas kataloger, på hemsidan och i deras planeringsprogram. Men de har slutat sälja dem

Vi vill inte ha de som ersatt dem, några fjuppliga i stål som inte ens har en botten. Någon som har tips på var vi kan hitta insatser i trä, som passar ikeas lådor?? Lådorna är på 50x60 samt 50x80 cm.

• Svar på tråden Bestickslådor trä?? Ikea har slutat sälja, var kan jag hitta såna som passar deras lådor?
  • 03mamma

Var på IKEA Örebro i söndags och jag är 98% säker på att jag såg sånt i trä där, kanske finns kvar på vissa varuhus... Lite långt att åka kanske, du bodde i Sthlm?

• Linny

Ja jag bor i Stockholm Frågade när vi var på varuhuset och de sa att de slutat sälja. Kanske finns enstaka kvar i Örebro, men vågar nog inte riskera att åka ända dit för några små lådor. Tack ändå!

Någon annan som har någon idé om var man kan köpa något liknande?

• 03mamma

Vet att de har trälådor för badrummet, kanske funkar med måtten?

• mrs holiday

Det finns i Valbo, köpte för IKEAs 60 breda låda för ett par veckor sedan. Men kryddhållare hittade jag inga i trä, jag köpte i grå plast istället.

• Linny

Surt att det finns på andra ställen

Trälådor för badrummen tror jag inte funkar. Ska ju vara såna med flyttbara fack så man kan få olika stora utrymmen. Såna är det väl inte för badrummen?

Någon som har något liknande från andra köksmärken som ni tror skulle fungera?

Svar på tråden Bestickslådor trä?? Ikea har slutat sälja, var kan jag hitta såna som passar deras lådor?