• MrsMia

Magen efter kejsarsnitt?

Blir troligtvis kejsarsnitt om några veckor, och funderar mycket på hur magmuskulaturen kommer ta stryk.
    Visst vore det trevligt med någorlunda platt mage igen (efter mycket träning naturligtvis), men ännu viktigare är att de stabiliserande bålmusklerna kommer kunna fortsätta att fylla sin funktion.
    Hur har det gått efter din operation? Några tips?

• Svar på tråden Magen efter kejsarsnitt?
  • Mayen

Snittades för 15 mån sen och magen är "nästan" platt. Har ingen tid för att träna (som jag gjorde tidigare) men är övertygad om att OM jag skulle ha tid, eller kanske NÄR jag får nån tid, så blir den platt igen!

• lillewill

Det tar ju lite tid innan musklerna "funkar" igen.Har snittats 4 gånger och det är klart att man har fått ett litet "dike" men inget som stör.Sen ska man vara försiktig med träning det första året.

• ludenben

beror på hur man ser ut innan med. jag som var lite smårund innan har ganska mycket hängmage efteråt och det var 4 år sen jag snittades

• Lola Jämtland

Jag tränar aldrig o trivs med det.
    Min mage är såklart inte fast.

Min syster har genomgått 2 snitt, tränar jämt o hennes mage är platt.
    Så nog går det att få en platt mage efter ett snitt oxå.

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • MrsMia

Hur känns magmusklerna? Som sagt, struntar i om jag får lite trivselvikt på magen till en början, men fungerande magmuskler är ett måste då jag har dålig rygg..

• ludenben

det tar ju tid innan magmusklerna kommer tillbaka. kommer inte ihåg hur länge men det var nog ett tag för man skär ju av dom.

• Merle

Jag snittades för sex månader sen, och det är först nu magmusklerna börjar kännas normala, men nu känns de precis som förut. Så visst har man fungerande magmuskler fast det kan ta ett tag.

• Maline

första året efter snittet var min mage rätt slapp, jag han helt enkelt inte träna som jag brukade. Nu två och ett halvt år senare är min mage som innan jag fick barn men med ett litet ärr

• MrsMia

Känns väldigt positivt att få ta del av hur bra det gått för er. Fick ni några tips på rehab-övningar från bb? Eller kanske remiss till sjukgymnastik?

Svar på tråden Magen efter kejsarsnitt?