• Sarge

En påkörd katt....

Ville bara skriva av mig lite...

Igår var mannen & jag ute & åkte bil när jag helt plötsligt ser en dam knästående vid vägkanten med ett djur i famnen.
    Skriker till gubben att "stanna, jag tror hon satt med en katt i famnen"
    Han stannade & vi backade tillbaka & klev ur bilen.
    Stackars damen satt med sin jättefina hankatt i famnen. Han var död & påkörd.
    Bilisten hade smitit....usch, det skar i våra hjärtan.
    HUR FAN kan man bara sticka ??

Vi tog med oss damen & katten & körde henne till veterinären & sedan körde vi hem henne igen.

Stackars människa, hon var helt förstörd & både jag & min man grät när vi hade släppt av henne.

Jag kan förstå att katter & andra djur blir påkörda, men jag kommer ALDRIG att kunna förstå hur man inte kan stanna.
    Ett vittne såg att föraren lade märke till det men helt enkelt sket i det.

• Svar på tråden En påkörd katt....
  • MrsNelson

fan...nu sitter jag och gråter..ser den stackars tanten framför mig... fattar inte heller hur man bara kan sticka.... vilken tur att ni stannade, det värmde nog.

• Jossi78

Fy vad dålig stil att sticka! Min bror som kör taxi körde på en katt för ett tag sen, de va mitt inatten & han hade dessutom kund i bilen! Så han stannade & tog bort katten från vägkanten la ner den i ett dike! Dan efter åkte han tillbaka & kollade upp ID märkning & ringde sen ägarna! Tycker ju att man iaf ska kunna stanna!

♥Mamma till världens finaste tjejer. Gravid med 4:an♥
  • jojo7

jag skulle absolut stannat. men om katten inte hade haft halsband på sig så hade jag inte kunnat göra så mycket..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Snufserufs

Vad snällt av dig att du stannade och hjälpte henne!

• Ayya

Usch... Hur jäkla svårt är det att stanna? Kan man verkligen ha såååå bråttom?

• Snufserufs

Med tanke på många inlägg här på FL så är det nog inte så självklart att stanna när man kör ihjäl ett djur.

• Ayya

Jag stannade för en påkörd katt en gång. Mitt i stan och mitt i rusningstrafiken. Katten låg mitt på körbanan, blodig och sprattlade med benen. INGEN STANNADE, alla körde runt den stackars katten.

Jag stannade och tog katten till väggrenen och satt med den i knäet tills den somnade. En tant stannade oxå och kollade hur det var med oss. Där satt jag, på vägkanten, helt nerblodad klänning och med tårarna forsande nerför mina kinder, med en död katt i knäet. Och INGEN stannar förutom den gamla damen. Jag kan lova att min granne blev ledsen när jag kom med katten. Men otroligt tacksam.

Usch, blir tårögd när jag skriver om det, trots att det är flera år sedan.

• jojosmatte

även om katten inte har halsband så kan man ringa till polisen så kommer dom och hämtar den och fotograferar den just för att ev oroliga ägare sedan ska kunna identifiera den....så de slipper undra....

• jojo7
    Okänd skrev 2007-06-19 11:38:15 följande:
    även om katten inte har halsband så kan man ringa till polisen så kommer dom och hämtar den och fotograferar den just för att ev oroliga ägare sedan ska kunna identifiera den....så de slipper undra....
    ok, då vet jag hur man ska göra om det väl händer..  hoppas det inte gör det bara.. 
    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Endag

Sitter nu med tårarna rinnandes .........
    varit med om att min katt blev ihjälkörd och föraren bara åkte, vi vet fortfarande inte vam h*n är, man undrar hus vissa är funtade ...

snällt av er att hjälpa damen!

♥ Bf 1 dec ♥
  • Lurvenpajsaren

Jag blev jätteledsen när jag läste ditt inlägg...usch...

Vad bra gjort av dig!
    Jag är blödig som f-n när det gäller djur.

Min mamma stod vid busshållplatsen tillsammans med fem andra personer när en kvinna kör över en katt, stannar bilen öpnnar dörren och tittar bakåt för att sedan köra vidare därifrån. Morsan blev ju helgalen! Hon hämtade katten och skrek om det var någon som kände igen missen, och det var det en som gjorde. Missen överlevde, men vilka jävla idioter det finns!

Jag har själv hittat en kattunge på motorvägen en gång som låg precis på mittlinjen (tur var väl det, annars hade han inte överlevt särskilt länge). Jag stannar bilen, kutar ut i mina Birkenstocktofflor med bilarna vinande och tutande runt mig. Skiter väl jag; hade bara kattungen framför mig. Jag hade med mig en kristen tjej i bilen och jag tror aldirg hon hört så många fula ord i hela sitt liv!
    Jag kunde inte ta kissen eftersom min gammelhanne Mikko inte tolererade någon ny så det blev att åka hem till farsan med en "present"! Pappa min älskar djur så hans hjärta smälte sirekt, dessutom ville jag att kissen skulle komma till ett ställe där jag kände personerna, så det blev pappa. Han fick namnet Alfons och levde i tretton år. Han dog förra året, men oj vilka kompisar de var, han och farsan!

Man måste ju bry sig, hur skulle annars den här världen se ut!?

Ayya skrev 2007-06-19 11:33:08 följande:
    Jag stannade för en påkörd katt en gång. Mitt i stan och mitt i rusningstrafiken. Katten låg mitt på körbanan, blodig och sprattlade med benen. INGEN STANNADE, alla körde runt den stackars katten.Jag stannade och tog katten till väggrenen och satt med den i knäet tills den somnade. En tant stannade oxå och kollade hur det var med oss. Där satt jag, på vägkanten, helt nerblodad klänning och med tårarna forsande nerför mina kinder, med en död katt i knäet. Och INGEN stannar förutom den gamla damen. Jag kan lova att min granne blev ledsen när jag kom med katten. Men otroligt tacksam.Usch, blir tårögd när jag skriver om det, trots att det är flera år sedan.
  • Minxy

Jag förstår inte heller hur vissa bara kan åka vidare efter att dom kört på ett djur..

Jag var på väg till min mammas stuga en gång och såg då en kisse ligga på vägen. Bilen framför mig svängde bara runt kissen och fortsatte köra. Jag stannade och kollade så att den inte fortfarande levde - det gjorde den inte, men den var fortfarande alldeles varm, den hade nog dött väldigt nyligen.

Gick runt till de närmsta grannarna och frågade om någon kände igen lillkatten. En av dom tog emot den - det var deras grannars katt och grannarna var inte hemma just den kvällen.

• loprick

Jag hittade vår katt idag PÅKÖRD bara 100 m från vårt hem
    Grannen kom in och fråga om vi har en vit katt...den ligger där ute vid vägen nu,sa hon.(Hon hade inte kört på den)
    Det var för hemskt, men han var så fin och hel.Inte alls blodig eller så.Men ändå...vår Mosquito är borta!

• maalisen73

Loprick: Beklagar att du förlorat din katt

Jag har varit med om både ock, när vi bodde i ett studentområde i Lund hittade vi en hemlös katt som vi gav namnet Simson. Han gick inte att ha som innekatt, så han fick gå ut som han ville. En dag ringer telefonen-det är från en förtvivlad kille som kört på simson-ilfart till djursjukhuset som lappar ihop honom och han överlever utan men.Jag är än idag så tacksam att han ringde.
    Fem år senare blir han påkörd igen, tyvärr så är det ingen som ringer då, utan han hittas död på vägen

Svar på tråden En påkörd katt....