Jag blev jätteledsen när jag läste ditt inlägg...usch...
Vad bra gjort av dig!
Jag är blödig som f-n när det gäller djur.
Min mamma stod vid busshållplatsen tillsammans med fem andra personer när en kvinna kör över en katt, stannar bilen öpnnar dörren och tittar bakåt för att sedan köra vidare därifrån. Morsan blev ju helgalen! Hon hämtade katten och skrek om det var någon som kände igen missen, och det var det en som gjorde. Missen överlevde, men vilka jävla idioter det finns!
Jag har själv hittat en kattunge på motorvägen en gång som låg precis på mittlinjen (tur var väl det, annars hade han inte överlevt särskilt länge). Jag stannar bilen, kutar ut i mina Birkenstocktofflor med bilarna vinande och tutande runt mig. Skiter väl jag; hade bara kattungen framför mig. Jag hade med mig en kristen tjej i bilen och jag tror aldirg hon hört så många fula ord i hela sitt liv!
Jag kunde inte ta kissen eftersom min gammelhanne Mikko inte tolererade någon ny så det blev att åka hem till farsan med en "present"! Pappa min älskar djur så hans hjärta smälte sirekt, dessutom ville jag att kissen skulle komma till ett ställe där jag kände personerna, så det blev pappa. Han fick namnet Alfons och levde i tretton år. Han dog förra året, men oj vilka kompisar de var, han och farsan!
Man måste ju bry sig, hur skulle annars den här världen se ut!?
Ayya skrev 2007-06-19 11:33:08 följande:
Jag stannade för en påkörd katt en gång. Mitt i stan och mitt i rusningstrafiken. Katten låg mitt på körbanan, blodig och sprattlade med benen. INGEN STANNADE, alla körde runt den stackars katten.Jag stannade och tog katten till väggrenen och satt med den i knäet tills den somnade. En tant stannade oxå och kollade hur det var med oss. Där satt jag, på vägkanten, helt nerblodad klänning och med tårarna forsande nerför mina kinder, med en död katt i knäet. Och INGEN stannar förutom den gamla damen. Jag kan lova att min granne blev ledsen när jag kom med katten. Men otroligt tacksam.Usch, blir tårögd när jag skriver om det, trots att det är flera år sedan.