• 1978nettan

jag har fått hem fel linser från lensway... kan jag använda dom ändå??

ja alltså jag skulle haft 8,4 på baskurvan men har fått hem 8,7 istället. de jag ska ha finns inte skärpa o allt det andra e bra. så jag funderar på att använda dom ändå, men frågan e bara om det blir bra?!
    nån som har någon erfarenhet? jag snackade med optikern o han sa att linsen kommer att fara runt i ögat. men jag har inte alltid följt optikerns råd o det har blivit bra ändå.
    hur tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden jag har fått hem fel linser från lensway... kan jag använda dom ändå??
  • Leonor

Jag använder linser med fel baskurva just nu. Det gunkar men är lite obekvämt kanske ibland. Men jag fortsätter köpa dem ändå. Så SÅ farligt är det inte.

• Birgitta2

Fel styrka påverkar ögat. Jag fick -8,5 istället för -8,0 och blev plötsligt långsynt och kunde inte läsa tidningar eller böcker. Tycker du skall lämna tillbaka dom och köpa hos en "riktig" optiker istället.

Men hur kan de fara runt i ögat? Det har ju inget med styrkan att göra utan med kupningen av linsen gentemot ögat. Den biten förstod jag inte.

• Birgitta2
    Birgitta2 skrev 2007-06-19 11:37:33 följande:
    Fel styrka påverkar ögat. Jag fick -8,5 istället för -8,0 och blev plötsligt långsynt och kunde inte läsa tidningar eller böcker. Tycker du skall lämna tillbaka dom och köpa hos en "riktig" optiker istället.Men hur kan de fara runt i ögat? Det har ju inget med styrkan att göra utan med kupningen av linsen gentemot ögat. Den biten förstod jag inte.
    Sorry, läste slarvigt. Ser nu att det är kurvan du beskriver. Och inte styrkan. Fel av mig.
  • 1978nettan

okej, då kanske man ska prova testa dom ändå Glad
    för dom finns ju inte alls på lensway dom jag egentligen ska ha

• 1978nettan

leonor: vad har du för baskurva o vad använder du för baskurva?

• Siili

Det som har hänt för mig när bc har varit fel är att linsen har farit runt i ögat precis som din optiker beskrev. Linserna har också vikt sig utåt och fallit ur ögonen flera gånger. Nu med rätt bc så är det inga problem längre.

Har du kollat andra internetbutiker än Lensway? Dina linser kanske går att hitta på annat ställe?

• 1978nettan

siili:
    aha finns det andra butiker än lensway? det visste jag inte. ska kolla upp det på google.
    tack Glad

• Leonor
    1978nettan skrev 2007-06-19 12:13:15 följande:
    leonor: vad har du för baskurva o vad använder du för baskurva?
    Jag tror att det är samma som du faktiskt. Att jag egentligen ska ha 8.4 men mina linser finns inte med den baskurvan.
  • Axels och Annies mamma

skicka tillbaka dem och handla på lenson istället, de är billigare. Man ska alltid köpa exakt den linsen som din optiker har sagt oavsett om man handlar på nätet eller inte.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • 1978nettan

tack för era svar. jag ska kolla lenson i stället till nästa gång. jag har redan öppnat paketen Generad

• 2007 10 07

eller kan du alltid använda brillor ju..

• 1978nettan

2007 10 07:
    nä, värsta glasögonormen hatar glasögon, det e skitfult. du kan få köpa dom om du vill Kyss

Svar på tråden jag har fått hem fel linser från lensway... kan jag använda dom ändå??