• mollo

barns hårfärg

undrar bara över alla er som fått rödlätta barn om det har hållt i sig nu när dom är lite äldre?
    tycker att det är många barn som är lite rödlätta när dom föds men att det sen försvinner.. har jag fel?

• Svar på tråden barns hårfärg
  • LeaveMeAlone

det kan vara så att det försvinner helt. hårfärgen ändras ju ofta över huvud taget och många är dessutom mörkare i håret när dom är nyfödda.

min son hade ganska mörkt rödbrunt hår då han föddes. nu är han rödblond, eller syns knappt att det är rött nu på sommaren iof. men ljusare har det ju helt klart blivit.

• veronicaermanbriks

Min minsting föddes med mellanbrunt hår som sedan övergick till rödlätt, idag är han ljust ljust blond

1+1 är 3..eller???
  • SpecialK

Jag och en kompis var båda rödlätta när vi var små.. sen gick den flickan och blev blond.. ungefär i 9-årsåldern.. snacka om att man blev avis.

• nillzan

hej!min ena son var lite rödlätt när han var nyfödd men han blev helt blond efter några månader typ 6 kanske.

• Maverich

Här är det lite tvärtom, min son föddes blond men blev rödare med tiden. Nu är han ganska rödblond uppe på huvudet och blond på bakhuvudet.

• Maverich

Är drygt två år nu...

• Bebis Anna

jag föddes med knallrött hår, sen blev det något mellan blont men det blev ljusblont typ vid 2-3år åldern. sen ha jag haft de hela tiden.

• HelenZ

Jag är jätteblond min man har svart hår och ut kom en son med rött hår det hade vi inte trott hehe... nu har det dock ändrats till ljusbrun/blond

Stolt mamma
  • Lilla My 77

Jag hade morotsfärgat hår tills jag var 1 år, sedan blev jag vitblond. Idag är jag råttfärgad (och slingar mig lite ljusare då detta är mitt gamla "jag")! Min 10-mån son har varit lite rödlätt men det har försvunnit mer och mer, nu är han mer vanligt blond. Själv blev jag lite mörkare sedan sonen föddes.

• FridaE

Min son hade lite mörkare hår när han föddes men sen blev det lite rödare (ljusare) Nu vid 2 år är han blond med kansek lite röda nyanser men väldigt lite...
    Min dotter (4 månader) har mörkare hår än sonen hade men om man ser det i ljus så skiftar det lite rött där oxå.

Svar på tråden barns hårfärg