• Endag

Grodor i akvariet?

Har sett att det finns grodor på en del zoo-butiker som man kan köpa och ha i sitt akvarie, är lite nyfiken på att göra det.
    Någon som har grodor i sitt akvarie och kan berätta lite?

♥ Bf 1 dec ♥
  • Svar på tråden Grodor i akvariet?
  • Jenny26

För ca 10 år sedan hade vi en groda i vårt akvarie, den gick bra ihop med fiskarna och gjorde egentligen inte så mycket mer än att den var rolig att titta på när den simade omkring osv.

Tyvärr så hoppade den upp ur det lilla lilla hålet där man lägger i maten. Vi blev av med den men hittade den några dagar senare när vi städade i hallen och lyft bort skorna. Han hade hoppat en bra bit.

• Endag

Jenny-
    Vad var det för groda?
    Jag skulle igentligen vilja skippa det där med fiskar och ha bara grodor, som en dammdel i akvariet och lite annat fint till grodorna

♥ Bf 1 dec ♥
  • Jenny26
    Endag skrev 2007-06-19 12:00:11 följande:
    Jenny-Vad var det för groda?Jag skulle igentligen vilja skippa det där med fiskar och ha bara grodor, som en dammdel i akvariet och lite annat fint till grodorna
    Oj, det vet jag inte riktigt. Men den var ganska liten ca 4-5 cm lång och brun till färgen.

Det lät fint som du tänkt, grodorna är ju ganska roliga faktiskt och söta om man tittar noga på dom
  • isisisis

Grodor är jättetrevliga,och roliga att titta på.
    Lite fart i dem!
    Man kan ha dem tillsammans med fiskar och med salamandrar.
    Se till att de har någonting ovanför vattenytan de kan klättra upp på bara.
    De rymmer lätt.Speciellt salamandrar.man får ha nåt tungt på locket.Ett nät som passar exakt är bra.

• mamma o dotter

klogrodor går utmärkt det hade vi fast han rymde

• sheeba

Vi hade också grodor när vi har fiskar, Hade 4 st allt som allt 3 ymde och 1 tog katten
    Fast de var roliga.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • grodanboll85

jag hade "akvarie" grodor förut när ja ahde 4 st salamandrar älskar grodor hehe å kallas grodan hehe

• grodanboll85

men d finns dock många olika soters grodor nästa gång ja ska skaffa grodor ska ja skaffa en grodsort som heter guldgroda hehe men vet inte varför den heter så men den e helvit=)

• Euphorbia

Klogrodor finns i två storlekar, bruna och albino.
    dom tycker om att gräva i botten, så har du växter så flyter dom snart på ytan om dom inte är väl förankrade.
    Ha nåt som flyter på ytan, tex en barkbit som dom kan hålla sig i när dom andas och mata dom med frysta mygglarver tex.

Svar på tråden Grodor i akvariet?