• blivande fsk lärare

tips på bra schampoo till hund

hallå
    nu har min hund för andra gången i rad rullat sig i något så mysigt som typ likvatten.. alltså vi har bondgård och där det har legat en död ko innan de kom och hämtade den har det blivit ngn vätska ju. och där har hunden rullat sig varje gång han har fått springa lös, och hur det luktar kan ni ju bara tänka er!!

har ngn nåt tips på ngt schampoo som tar bort lukter bra???

• Svar på tråden tips på bra schampoo till hund
  • MammanJulia

Ojoj, lät inte som hunden är så populär för tillfället.
    Vi har Espree till våran lilla vovve och det funkar jättebra, även när de luktat som värst om man säger så.

• Hundliv

Cardinal, den som är typ orange är superbra för hundar som luktar mindre gott :O).

Den håller även i sig över en vecka, lukten alltså!

Lycka till!

• blivande fsk lärare

köper man dessa schampoon på typ djuraffärer?? tack för tipsen! har nyss haft han ute och duschat med trädgårds slangen så nu torkar han i källaren, hoppas att han luktar lite mindre iaf, men ska till stan i morgon och inhandla ngt av era tips..

• mamma o dotter

espree från vanlig djurbutik

• qenzo

Helt valig Gulsåpa fungerar ypperligt och kostar inte skortan.

• mysmatte

Kör med såpa grön såpa.. funkar bästköper man schampoo på djuraäffren så måste man köpa balsam annars blir håret trott och dom får mjäll.. din hund kommer lukta såpa efter att andvänt såpa..

• Cattla

Kör annars med YES-diskmedel. Om du inte har en hyperkänslig hund förstås.
    Hundfrisörer använder ofta det för 1a schamponeringen och ett "dofta-gott" schampo för 2a ggn

• snuttgurkan

Du ska varken köra med YES eller Såpa då det kan "förstöra" pälsen på hunden samt att det är helt fel ph i dessa produkter så din hund kan få klåda och i värsta fall eksem. Ett bra hundschampo från en Djuraffär bör du köpa! Iv San Bernard är ett exempel på ett bra schampoo som är väldigt drygt och även prisvärt, kostar inte heller skjortan!

...remember, someones eyes can always see you so I can get you if you lie...
  • qenzo

Såpan har absolut inget som är skadligt för djuren.
    Om så vore fallet skulle de inte få printa informationen på sin websajt utan att framföra falsk marknadsföring.

Har man däremot ett djur med känslig hud, bör man anv sig av ett schampo som rek av veterinär, i medicinskt syfte.

• NicoleSthlm

När jag jobbade som handler med uställningspudlar så använde vi Yes och sen Barnängens milda balsam... deras pälsar vart så fina och mjuka o inga eksem eller nått!

Vi spädde ut yes i en hin med vatten o hällde sen över hundens rygg för att sedan löddra upp... sköljde noga och sen samma sak med balsamet!

Mamma till Emilia 060707
  • snuttgurkan

Jag utgår bra från min pälsvårdsutbildning och egen erfarenhet, jag har en hund med lite känslig hud och en päls som lätt kan bli "förstörd" dvs TORR och hon behöver definitivt inte ha något schampo i mediciniskt syfte utan ett bra schampo anpassat för hundens hud och ph i huden. Glöm inte balsam för att återfukta.

...remember, someones eyes can always see you so I can get you if you lie...
Svar på tråden tips på bra schampoo till hund