• sockenos

Kan man permanenta håret...

.. när man är gravid ? Jag har hört att man inte kan/bör göra det, så jag undrar bara om det är sant och varför.
    Hade gärnat viiljat gör det nu i sommar när man få lite extra pengar över , men orka inte vänta tills bebisen är ute. Är gravid i V.32. Vill ju vara fin på BB-bilden

• Svar på tråden Kan man permanenta håret...
  • AnneSophie

Jadå, det kan du.
    Enda anledningen till varför man kanske ska tänka till två gånger är att permanent, liksom blekning och ibland tom färgning, kan få ett något annorlunda resultat under en graviditet.
    Det är därför iallafall bättre att göra det på en salong hos någon som kan, än tex hemma om man brukar göra det där.

• sockenos
    AnneSophie skrev 2007-06-19 14:50:48 följande:
    Jadå, det kan du. Enda anledningen till varför man kanske ska tänka till två gånger är att permanent, liksom blekning och ibland tom färgning, kan få ett något annorlunda resultat under en graviditet.Det är därför iallafall bättre att göra det på en salong hos någon som kan, än tex hemma om man brukar göra det där.
    Jaha ok. Jo jag hade så klart tänkt att gå till en frisör och få det proffsigt gjort. Har velat ha lockigt hår sen jag va 12 år och nu är den banne mej dax !
  • 0Love0

Nej det ska man låta bli då permanetvätskan kan g¨ut i blodomloppet

• AnneSophie
    0Love0 skrev 2007-06-19 15:34:54 följande:
    Nej det ska man låta bli då permanetvätskan kan g¨ut i blodomloppet
    Vart har du fått det ifrån?
    Du tror inte att det skulle stått en stor skylt hos frisörer om så varit fallet?
  • 0Love0
    AnneSophie skrev 2007-06-19 15:54:56 följande:
    Vart har du fått det ifrån? Du tror inte att det skulle stått en stor skylt hos frisörer om så varit fallet?
    Vissa frisärer avråder med dessutom har jag läst d
  • Lamilla

Kanb gå ut i blodet? Vad händer om permanentvätskan går ut i blodet om man inte är gravid? Blodförgiftning?

• Ananaspaj

Nej nej nej! Ingenting "går ut i blodet" av varken hårfärgning, permanent eller blekning. Kvalitén på håret däremot kan väl vara sisådär bra när man är gravid och då kan resultatet bli katastrofalt fult om du har otur....men farligt? Nej.

Frisörer jobbar ju med detta varje dag och jag är då 110% säker på att jag sett gravida frisörer UTAN handskar eller skyddsdräkt ;)

Svar på tråden Kan man permanenta håret...