• kimzzan

Tips på bra växasäng önskas

Hej!

Har en dotter som bli 2 år i oktober, håller nu på som en galning och letar efter någon ny säng till henne.

Någon som har något bra tips?, bilder önskas gärna...

vänliga hälsningar

• Svar på tråden Tips på bra växasäng önskas
  • Lottis77

Vi köpte IKEA's Vikare växasäng. Jättesmart konstruktion tycker jag. Först har du fot- och huvudgavel, sedan fäller du ner fotänden och sist huvudänden. När båda är nerfällda har du en neutral säng som kan användas upp i tonåren. Dessutom är den ruskigt stabil.

Mer bullar åt barnen!
  • emmsan123

Jag instämmer med föregående, IKEAS Vikare är jättebra. Med stödbrädan till så kan barnet bara inte trilla ur, vilket är perfekt för sonen 14 månader, men man kan ändå ligga brevid (lite ihopvikt) och natta.

• Pilla70

kan inte annat än hålla med övriga inlägg.-
    toppen bra sägn.
    billig stabil och enkel

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Wkd chick

mi son har ateles växa säng från okea å den e super bra :) lite dyr kasnke.. men bra :)

• kimzzan

Ska genast ta en tur till ikea och se sängen i verkligheten.

Tack för tipsen

• vakttjejen

jag har också vikarie sängen. Min dotter har precis börjat sova i den och hon är 18 månader

• Tonx

Säger också Vikare från IKEA! Superbra!

• Lajsa82

hur funkar det med madrass till vikare sängen? Måste man köpa ny då den viks ut??

ღLisa och Williamღ
  • Malå76

Säger oxå VIKARE från Ikea. Det finns en speciell madrass till i 3 delar och speciella underlakan. Jättebra tycker jag!

• Alice mamma

Har beställt en växasäng från babyproffsen. Är såå fin! Märket är Troll har jag för mig. Finns i vitt el brunt. Gå in på deras sida så finns det bild där..Själv ska jag köpa den vita sängen ;)

• Trogga

Vi kommer ta en vanlig "vuxen" säng när vi byter, utan ben. Skönare om man ska ligga brevid och läsa saga eller om det blir trångt i vår säng kan någon av oss ta barnsängen

För jämnställdhetens skull ska jag börja snarka
Svar på tråden Tips på bra växasäng önskas