När kände ni er redo att börja försöka skaffa barn?
En fråga till alla pappor!
Min man är mkt tveksam/rädd för barn! Han vill gärna vänta.... länge!
Själv är jag oxå lite osäker - men känner att det börjar bli dags för oss nu. (Han 34, Jag 32 - tillsammans 4,5 år, gifta snart två år!) Vi har bra jobb, bostad och har rest en hel del tillsammans.
Jag VET att jag vill ha familj. Men känner inte direkt att min biologiska klockar tickar. Samtidigt känner jag att det är dags att försöka nu - det kan ta tid och jag vill gärna bli mamma innan 35. Så vi borde sätta igång nu till nyår - men hur får jag med honom i planerna ! Jag vill att det ska vara gemensamt belut - och att han ska vara "taggad" !
Min man har växt upp med en mkt ung och ensamstående mamma, en pappa som bodde utomlands (men som varit närvarande så gott han kunna). Han har ingen erfarenhet av "familjeliv" direkt, och ingen av hans nära vänner har barn. Jag tror han är rädd för förändringen och ansvaret - att livet aldrig blri sig likt. Och han är inet van att vara kring barn - även om det börjar ändra sig nu när många vänner skaffar familj.
Jag vill ju att vi ska ta ett beslut tillsammans, att han ska vilja lika mkt som jag. Men i ärlighetens namn tror jag att det blir jag som får ta beslut för oss båda - och att han kommer att tycka det är bra när det väl händer.
Killar - hur gick det till när ni bestämde er för att "skjuta skarpt". Var det er fru/flickvän som tjatade?
Vill särsilt höra från er som varit tveksamma.....