• Virris

Vad gör du när det står o.s.a senast ....

Jag har förstått att många ser detta med o.s.a väldigt olika.....

om du får en inbjudan till kalas/dop/bröllop/ fest mm och det står

o.s.a senast den....

vad gör du då?

* Mirakel sker inte ofta, men när det väl händer - är det underbart*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du när det står o.s.a senast ....
  • Xgirl83

Jag har bara sett o.s.a angående begravningar i dödsannonser i tidningen. Så därför har jag inte ringt och meddelat att jag inte kommer.

• W W

klart att jag svarar oavsett om svaret är negativt eller positivt..

• mamma 03 05

Svarar oavsett om jag kan komma eller inte

• Mama2B

Etiketten säger att man ska svara så fort man vet oavsett svar. Viktigast är det väl dock att svara snabbt om man inte kan, eftersom det då kan innebära att de som bjuder in har möjlighet att ta från "reservlistan" i de fall det finns en sådan.

Mitt svar:
    Svarar oavsett svar

• Lilla Li

Svarar oavsett svar. Folk verkar ha svårt att förstå att "svar" inte bara betyder ett positivt, jakande svar. Det kan ju likaväl innebär att "nej, vi kommer inte"... Hade vårt OSA-datum i fredags till bröllopet. 24 pers som inte svarat alls då, som vår bestman fick ringa runt till. Suck...

.: Argumentera aldrig med en dåre - folk kommer inte att se vem som är vem :.
  • Virris
    Lilla Li skrev 2007-06-19 16:43:55 följande:
    Svarar oavsett svar. Folk verkar ha svårt att förstå att "svar" inte bara betyder ett positivt, jakande svar. Det kan ju likaväl innebär att "nej, vi kommer inte"... Hade vårt OSA-datum i fredags till bröllopet. 24 pers som inte svarat alls då, som vår bestman fick ringa runt till. Suck...
    vi hade samma sak.... fick ringa runt och kolla!
    Trisst!
    * Mirakel sker inte ofta, men när det väl händer - är det underbart*
  • Kalinka

Till vårt bröllop hade vi ett gäng som inte svarade innan OSA-datum. Det var två grupper. Såna som inte brydde sig så mycket om att komma (glad att man fick veta vilka ljumma kompisar de var), och sen dom som trodde att det var helt självklart för oss att de skulle komma. (lite gulligt)

Svar på tråden Vad gör du när det står o.s.a senast ....