Fästingar på häst
Ska man ta bort fästingar från hästen? Är det viktigt att leta igenom hästens kropp efter fästingar?
Ska man ta bort fästingar från hästen? Är det viktigt att leta igenom hästens kropp efter fästingar?
Ja, vet en häst som blev helt galen plötsligt. Ingen fattade någonting förrän de testade honom och det visade sig att det var Borrelia.
Ja har bara plockat bort dom man har sett, inte letat så noga och det har aldrig varit nånting.
Sen ja började ge mina hästar vitlök så har de knappt några fästingar, de ja ser plockar ja bort.
klart man ska! Man visiterar ju hästen varje dag och då passar man på!
hästar kan bli precis lika sjuka av fästingar som människor, enda skillnaden är att det kan bli dyrt så in i helvete när hästen blir sjuk.
Japp bort ska dom! Det finns medel att köpa, "switch pour on" tror jag det heter, som kan hjälpa. Och, precis som någon annan skrev kan hästar få borrelia. Jag vet hästar som haft diffusa hältor som vandrat runt och efter hältutredningar och annat har man til slut tagit borreliatest som visat positivt. Nu tror jag att veterinärerna är mer på alerten när det gäller att testa än de var när borrelian inte var lika vanlig.