myrmedel!!
Har fått en myrinvasion på trappen, massor med stora myror, som skogsmyror fast större och mörkare, kanel avskräcker dom inte.
Vad kan man använda för att bli av med dom som inte är giftigt för katterna som springer ut och in?
Har fått en myrinvasion på trappen, massor med stora myror, som skogsmyror fast större och mörkare, kanel avskräcker dom inte.
Vad kan man använda för att bli av med dom som inte är giftigt för katterna som springer ut och in?
ingen? jag vill ju ha bort dom så fort som möjligt innan dom letar sig in i huset!!
Kan du inte ringa till Anticimex? De brukar kunna komma och titta omgående och vet då också vad det rör sig om för myror och hur ni får bort dem.
Lycka till!
jo, vi har haft dom ute förut, men jag tänkte om det fanns något man kunde testa själv först!
på kvällen så kan du strö myrr runt huset så så kommer dom förhoppningsvis inte tillbaka såvida dom inte bor i huset för då stänger du in dom
å bor dom i huset får du ringa Anticimex
brukar deras medel vara kattfarliga då? hur skadligt är myrr för katter?
Vet du varifrån de kommer så kan du koka vatten och slå över "boet" (inget för djurvänner dock).
Det ska också finnas ett medel att köpa som man häller/placerar i utkanten av tomten men som tydligen luktar sött och gott. När myrorna söker sig dit och äter det blir de sterila och du får då inte fler myror iaf...men det tar ju tid...(inte heller för djurvänner?)
Har för mig att det finns andra örter än kanel som ska fungera...ska kolla upp det. Något som luktar starkt är det förmodligen.
Cailleach Beine Bric
nog för att jag är djurvänn...men myror kan jag nog koka! gud vad hemsk jag låter..men jag kokar ju kräftor..
men jag vet inte riktigt vart boet är....
Hej!
Prova att strö rejält med grovsalt ca 2 dl/ kvm och vattna på det sen. Myrorna gillar det inte. Själv har jag haft myrinvasion i min rabatt och enligt min mormor skulle detta funka, vilket det gjorde Myrorna är så sott som borta nu...
det var ett bra tips! tyvärr har jag inget salt hemma...
ska nog ringa anticimex imorrn.
Hoppas det inte är s k hästmyror. Dessa rackare käkar trä och kan förstöra huset.
www.anticimex.se/default.asp
nej jag tror inte det, vi hade likadana myror för ett par år sen och då hade vi anticimex ute och dom sa att det inte var det.
Vilken tur. Har hört att de gör stor skada. Vi har massor med skogsmyror på tomten ibland ser man en som är större och då blir jag orolig att det är en hästmyra.
Annars är det störande med myror. Vill verkligen inte ha in dem. Hittade en skogsmyra inne (:-0) i kylskåpet häromdagen.
mmm, när vi upptäckte dom förra gången så var det i vaniljbullar som jag hade bakat, hade ställt in dom i skafferiet för att vi skulle ha dom snart...det bara kryllade i dom....
Bläk. Har de väl hittat in kommer de gärna åter.
Vaniljbullar låter ju himelskt gott!
jo det är det, men det tog två år innan jag kunde äta sådana igen