shampo när man har egen brunn..
mitt hår blir gulrött dör vi har egen brunn och vattnet är väldigt järnrikt. Nu finns det ju shampo som är just för oss med egen brunn. Vilka champon finns det? Är de bra?
mitt hår blir gulrött dör vi har egen brunn och vattnet är väldigt järnrikt. Nu finns det ju shampo som är just för oss med egen brunn. Vilka champon finns det? Är de bra?
Jag antar att du har blont hår. Nåt som skulle vara bra är ett silvershampo,det finns massa olika märken!
ja jag har blont hår..men ser gulrött ut.. är silverchampo bra när man har egen brunn?
Mitt hår blir grönt när jag duschar hos pojkvännen... Men det som hjälper bäst är silverschampo eller djuprengörande schampo som du köper hos frisören..
ok,vad heter de..kan man köpa på nätet?
De jag använder är KMS silverschampo. En lila och vit flaska. Står ofta blond och liknande på de flaskorna.
Djuprengörande använder jag Graham Webb's Visibility, en grå flaska. Till det är det viktigt med ett bra balsam eftersom håret annars känns väldigt strävt. Så använder jag samma märke (Graham Webb) men en blå flaska som eg är för färgat hår som frisören rekomenderade. Graham Webb Vivid Color Conditioner heter det. Det finns att beställa på bl a bellbox.se
tack! jag har köpt annat nu. loreal hos frissan men jag ser ingen skillnad. måste man tvätta några ggr?
Jag märkte inte heller skillnad direkt, tror det kan ta ett tag innan det ger bra resultat. Lycka till och hoppas det hjälper! Frisören hade inga andra tips då?
Det bästa är nog att skaffa en filteranläggning för vattnet.
frissan sa att det inte finns mycket att göra än att försöka med silvershampo eller tvätta håret hos någon som inte har egen brunn.
Jag har ett riktigt hett tips! (hade samma problem när jag växte upp och fick ett bra tips från frisören. ) 2msk askorbinsyra i ett glas med vatten som du har i håret när du duschar. Sedan sköljer ur. Det drar ut det röda. Funkar verkligen super!
(Mitt hår blev också rött av vattnet bör jag kanske tillägga) Vet alltså inte hur denna kemi funkar på grönt hår.
vi köpte en speciellt kram till vårat sommarställe för att de va så järnberikat vatten e såå mycke godare nu och håret mår prima
kran.. som du sätter på...
marmelade: Det sa frisören till mig också, och jag får ju grönt hår. Tycker att det funkar sådär. Det blir ju bättre men inte helt bra...
vad är det för kran man ska ha? vad kostar den?
måste kolla upp de.. köpte den förra året men vart aah. ska upp till landet sanrt så ah ska let upp kvittot..
den är en kran som man sätter på istället för munstyckt därfram..har även en för dricksvattnet å de blir så mycke godare..