• Lalalong

Om mobilen blivit stulen eller är försvunnen....

Helsikes skit också... min man har på något sätt blivit av med sin nya mobil. Han hade den som vanligt i fickan när han gick på lunch och när han kom tillbaka till jobbet var den borta. Stöld eller bara tappad, vem vet... men borta är den i alla fall.
    Hur gör man nu? Är det på hemförsäkringen den går? Ringer man först försäkringsbolaget och sen polisen eller tvärtom?

• Svar på tråden Om mobilen blivit stulen eller är försvunnen....
  • Giz the wiz

polisen först, man måste ha diarienr/ärende nr för att kunna spärra den och för att kunna ringa försäkringen.

• epe

Har han tappat bort den får han inget på försäkringen tror jag tyvärr. KANSKE om ni har allrisk och inte mobiltelfoner är untantaget där. Lycka till!

• Lalalong

epe
    Fast det vet vi ju inte. Den kan vara stulen.
    En kompis till mig blev av med sin handväska med mobil och lite annat på en pub i England. Alltså hon glömde den där och när vi gick tillbaka var den borta. Räknas det som borttappat eller stöld? Hon fick på försäkringen i alla fall så om det räknas som borttappat så finns det hopp.
    Jag är i alla fall jätteglad att det inte är plånboken som är borta. Meckigt att spärra kort och hålla på.

• piixelslyna

Har han abbonnemang till mobilen? Isåfall, spärra!

Antar att han inte hade någon drulleförsäkring tecknad på den, så då går det på hemförsäkringen. Självrisken lär stanna någonstans mellan 1500-2500.

• Lalalong

piixelslyna
    Japp, det simkortet är spärrat och vi har beställt ett nytt. Ja, jag kan också tänka mig att självrisken ligger på något sånt. Ändå billigare än att köpa en ny sån telefon så... men fy vad surt alltså.

Tack alla hjälpsamma människor

Svar på tråden Om mobilen blivit stulen eller är försvunnen....