• Hugos mamma

*Aaaarg-det känns som om jag ska kvävas.

Aaaarg-det känns som om jag ska kvävas. Har haft nästäppa hela graviditeten men Otrivin mentol har gjort susen-en puff då och då. Idag hjälper det inte. Är helt jädra svälld i näsan. Jag står faktiskt inte ut snart...vad ska jag göra så här mitt i natten????

• Svar på tråden *Aaaarg-det känns som om jag ska kvävas.
  • h04

Försök att ta nässprayet och lägg dig sedan å vinkla huvudet bakåt på så sätt rinner det ner bättre i näsgången....

Det hjälper inte på en gång utan ligg kvar så ett tag tills det har släppt.
    Det brukar hjälpa för mig när inte nässprayet hjälper annars.

• Hugos mamma

ok, ska prova det när jag lägger mig!

• Fiffi M

Jag har precis samma problem! Har haft nästäppa sen v.15 och varit tvungen att ta en puff Otrivin menthol innan läggdags sen dess för att kunna sova. Men nu hjälper ingenting, var på Apoteket idag och köpte nasin och Nasoferm, men de hjälper inte heller.. Rinexin åt jag, men inte hjälpte dom heller. Och nu funkar inte trofasta gamla Mentholen!
    Blir tokig, hoppas det går över så fort man fött i alla fall

Fiffi - V.40

• Hugos mamma

Fiffi: Visst är det hemskt..precis som om man inte kan andas med munnen!

• Fiffi M

Exakt! Sova med täppt näsa och vara tvungen att bara andas med munnen är hemskt. Man vaknar en gång i kvarten och hostar och nästan kvävs så torr man är i munnen. Att inte få luft på dagarna kan jag leva med, men nätterna vill jag ändå kunna få vila och dessutom andas
    *gnäll*

• Tessan73

Det är en inte helt ovanlig åkomma att få nästäppa under graviditeten. Tyvärr försvinner det inte förrän bebisen är född.

Sorry
    Tessan

• fabri

Jag köpte något som heter Nasaline på apoteket. Det ser ut som en stor spruta och med hjälp av den sköljer man koksaltlösning genom näsan. Tro det eller ej men det funkar på mig. För första gången på flera månader kan jag andas genom näsan när jag sover. Underbart!

• Blomsterlund

Får söm sagt motsatt effekt om man använder för länge. Hör med din BM man kan få rinexsin och de ska va helt ofarligt..

• GUPPI

Har också provat Nasaline, en nässköljare som man använder med koksaltslösning.. Skonsamt för näsan och nässköljaren finns att köpa på apoteket för 99 kr..

För det är ju inte bra att använda nässpray för länge, har själv använt mig av det i över 14 dagar, 2-3 gånger per dag då!

men du kan även prova att smörja tigerbalsam på näsbenet när du lägger dig, det ycker jag är bra. Men många upplever det som obehagligt och starkt!

• Kryztina

Hör med din läkare om du kan få Nasonex utskrivet. Det är ett nässpray som man kan använda hur länge som helst och det funkar jättebra! Jag fick det när jag hade bihåleinflammation.

• Isabelles morsa

Om Nasonex i FASS

Graviditet och amning
    Begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare vid mer än tillfällig användning under graviditet.

Okänt om mometasonfuroat går över i modersmjölk. Rådgör därför med läkare före regelbunden användning under amning.

• Hugos mamma

jag ska nog testa tigerbalsam! Älskar den lukten!

• Fiffi M

Jag provade att sätta på tigerbalsam igår, men det enda som hända var att ögonen började rinna
    Är totalt beroende av nässpray just nu, men tänker att jag får ta den där jobbiga avvänjningen efter förlossningen.

Svar på tråden *Aaaarg-det känns som om jag ska kvävas.