den bästa sovvagnen vi har haft till sonen (ungefär lika stor, sover fortfarande middag, snart 4) var en emmaljunga crossway. Ångrar att jag sålde den (var så säker på att han inte skulle behöva vagn när lillasyster kom).
Den är inte jättetung och går lätt att fälla ihop så den funkar att resa med. typ 170 grader liggläge så de sover jättebra i den, o man kan fälla upp fotstödet (min son har rätt långa ben).
Annars är den bästa resevagn jag haft en graco citi sport m fullt liggläge, men den är lite liten, det går inte att fälla upp ngt fotstöd o bygeln går inte att ta av så den passar inte nu när han är så stor.
Men kanske passar en ganska ombonad paraplysulky med suflett, liggläget och så att man kan fälla upp lite vid benen (Om du förstår hur jag menar :) )ert behov? Det skulle nog jag valt, iaf om ni skall flyga. Jag hade en abc design paraplysulky som var sån första gången jag flög med vår son, som jag var jättenöjd med förutom att jag helst hade haft helt handtag men man kan ju inte få allt!