• Josse

Rese- liggvagn till 3½ åring?

Hej, vi ska resa en del i sommar och letar nu efter en bra och smidig resevagn/sovvagn till en 3½ åring. Hon somnar konsekvent 19.30 -20.00 och vi skulle tycka det var skönt om hon kunde sova bra i vagnen någon timme så vi kan vara ute lite senare, hon sover dessutom middag ca 30-40 min om dagen.
    Dottern är 106cm lång och väger ca 19kg.
    Vad har ni för förslag?
    //Josse

• Svar på tråden Rese- liggvagn till 3½ åring?
  • Alexis mamma

den bästa sovvagnen vi har haft till sonen (ungefär lika stor, sover fortfarande middag, snart 4) var en emmaljunga crossway. Ångrar att jag sålde den (var så säker på att han inte skulle behöva vagn när lillasyster kom).
    Den är inte jättetung och går lätt att fälla ihop så den funkar att resa med. typ 170 grader liggläge så de sover jättebra i den, o man kan fälla upp fotstödet (min son har rätt långa ben).
    Annars är den bästa resevagn jag haft en graco citi sport m fullt liggläge, men den är lite liten, det går inte att fälla upp ngt fotstöd o bygeln går inte att ta av så den passar inte nu när han är så stor.
    Men kanske passar en ganska ombonad paraplysulky med suflett, liggläget och så att man kan fälla upp lite vid benen (Om du förstår hur jag menar :) )ert behov? Det skulle nog jag valt, iaf om ni skall flyga. Jag hade en abc design paraplysulky som var sån första gången jag flög med vår son, som jag var jättenöjd med förutom att jag helst hade haft helt handtag men man kan ju inte få allt!

• jeso

letar också efter en sulky vagn som man kan ha till en 3 ½ åring!
    och som dessutom är billig eftersom man inte kommer att ha den så länge!
    hoppas att det kommer in fler förslag till dig!

• Alexis mamma

jag hade en abc design paraplysulky som jag tycker funkade bra som sagt men jag minns inte vad modellen hette. Den var beige o blå med nallar på ryggstödet iaf...Ska man gå mkt på sandstränder o så skulel jag nog köpt en brio sitty eller liknande. Fast de går ju inte att lägga ner så bra, men min son sover bra i den fortfarande (4 år)

• Josse

Var på Babyland och det enda vi kom fram till var en BrioRace med tanke på att dottern är ändå är 106 lång och väger 19kg. Så det blir väl en sån begagnad.
    Hej hopp.

• Josse

Vi fick dottern att prova en Emmaljunga Scooter i veckan och jäklas vad bra den är. Nu är vi i valet och kvalet hur vi ska göra eftersom Scootern är väldigt dyr i andrahand och ny känns onödigt, kanske hon får behålla Sittyn, vi får se.

• Aprilia

Slänger in en fråga här jag med. Har med en lång dotter som är 3,5 år, ca 102 cm. Scootern har vi sålt den fick hon inte plats i och nu när hon fått en lillasyster behöver vi en syskonvagn endast över sommaren, kanske en paraply-modell då den endast ska användas när vi åker bort. Någon som har nåt  förslag?

• Aprilia

Joose ---> kikade in hos dig, våra barn är ju precis lika gamla, min dotter e född 7/1-04

• jeso

köpte en baby travel paraply sulky åt min 3 ½ åring! det känndes ganska stabil! och den var billig också?

• Jenny N

Har också en dotter som är född den 7/1-04 och i vanliga fall har hon inte använt vagn på 1½ år, men när vi var i Spanien förra månaden så hade vi med våran maclaren quest, i den kunde hon sova jättebra när vi var ute på kvällarna, och den är ju så lättkörd. 

• Mor till Ella

jag behöver oxå tips på en lätt vagn att ha med på semester till min dotter som blir 3 år i sep. min dotter är 98 cm och väger 19 kg.

• Lilja84

Vi kör på scooter , dottern är 99 lång och väger 15 kg , men funkar utmärkt , jag är lite anti paraplysulkys just för att hjulen kan vara lite jobbiga .

• Lilja84

Ska lägga till att vi inte brukar använda vagn så , men när man är borta hela dagar är det skönt att ha med sig den så hon kan vila i alla fall (har inte bil)

Svar på tråden Rese- liggvagn till 3½ åring?