• emsepemsan

munsår vid graviditet???

Hej, någon som vet något om munsår/herpes när man e gravid. Jag slutade med Cerazette den 1 juni för att vi ska försöka. Efter en vecka fick jag ett munsår/herpes. Efter en vecka var det borta. Men igår vaknade jag med ytterligare ett munsår/herpes. Kan jag vara gravid och detta är ett tecken. Jag har aldrig haft två munsår på raken....Någon som vet? jag får ofta munsår när jag är stressad eller nedsatt.

• Svar på tråden munsår vid graviditet???
  • Turboplingen

Jag har haft munsår i båda mungiperna så länge att jag inte ens mins när jag inte hade det.. och salvorna kan jag inte ta under graviditeten..

• jorialel

När man är gravid så går kroppens energi åt till barnet i magen vilket man leda till att man oftare får herpes, migrän etc. Det kan också bli svårare att bli av med infektioner i övrigt samt förkylningar etc.

Det är ju inget säkert tecken du kan ha nedsatt immunförsvar av andra anledningar också.

Är det så att du är gravid och även har herpes på de mer intima kroppsdelarna så är det jättevitigt att informera på mvc om det. Branet måste förlösas med kejsarsnitt om du har blåsor när du ska föda.

• ciggyluring

jag får munsår nu hela tiden under graviditeten .
    annars bara när jag har mens.
    men jag får det inte på läppen utan på hakan=(.
    ´men om jag märker det snabbt så tar jag anti på direkt.annars så torkar zinkpasta ut det väldigt bra.

• Cecilia g

Fick oxå munsår HELA tiden i början av min graviditet. Det hann bara försvinna sen kom det ett nytt. Så va det i typ de 2 första månaderna. Sen hade jag inget under resten av graviditeten.

• blivande fsk lärare

ciggyluring, man får väl inte använda Anti under graviditeten? eller jag skulle inte göra det iaf sa min barnmorska och det står på förpackningen. det var ngt om att det inte visste om det kunde skada fostret, fanns ingen forskning på det än

• ciggyluring

blivande fsk lärare skrev 2007-07-12 09:02:38 följande:

ciggyluring, man får väl inte använda Anti under graviditeten? eller jag skulle inte göra det iaf sa min barnmorska och det står på förpackningen. det var ngt om att det inte visste om det kunde skada fostret, fanns ingen forskning på det än
    på mvc sa att det var helt okej att använda det
  • blivande fsk lärare

ok jag ringde min BM när jag läste på förpackingen att gravida inte bör använda det och hon sa oxå att jag skulle försöka att inte använda det just för att det itne finns tillräckligt med forsking. men som sagt alla får ju höra olika så man vet inte vad man ska tro längre ju!

• lagerblad

Hej!
    Jag har en kraftig formav munherpes. Äter medicin för det (Valtrex) i tablett form. Åt det även under graviditeten. Herpes läkaren sa att det var ok, även med munsårssalva. Fråga någon infektionsläkare vad han/hon tycker.

• Sippan 81

Jag är själv en vectavir beroende annars , men får använda healip under graviditeten (det enda man får) och det var väl halvbra...

Svar på tråden munsår vid graviditet???