Behöver hjälp med personligt brev till CSN
För ca 1 ½ år sedan fick jag avsluta mina studier då jag pga av personliga skäl inte klarade av mina studier och CSN drog in mitt studiemedel (pga otillräckliga studiepoäng). Jag fick då redovisa för CSN i ett personligt brev mina personliga skäl men de godtog inte skälen och jag fick sluta studera eftersom jag inte fick mer pengar.
Nu har jag bestämt mig för att fortsätta studera men inom ett annat ämnesområde eftersom det jag läste från början inte intresserade mig. Jag har nu varit i kontakt med CSN som återigen vill att jag ska skriva ett personligt brev.
Jag behöver nu hjälp med VAD jag ska skriva i brevet. Eftersom jag redan redovisat anledningen till att jag inte fick tillräckliga studieresultat förra gången(och dessa skäl inte var befogade) så kan jag ju inte ta upp detta igen, dessutom var detta aktuellt för 1 ½ år och inte idag. Vad bör jag få med i brevet, vad vill de veta? Hur kan jag övertyga dom om att jag VILL studera och att jag kommer göra allt för att klara mina studier? Förslag? Formuleringar?
Tacksam för snabbt svar!