• thes0fie

Tårtfyllning

Ska göra tårta på fredag och tänkte ha jordgubbar och kiwi på toppen Någon med bra tips på fyllningar som är passar til det? Eller några andra förslag?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Tårtfyllning
  • Äppellunden

vet inte om det passar just din tårta dock.. men här hemma vill barnen ha Chokladpudding emellan ett av lagren...

• Kata08

Mosad banan blandat med grädde brukar vara mums, men tyvärr blir banan brunt så fort. Annars är det smaskens med vaniljkräm blandat med grädde ett lager och grädde blandat med t ex mosade jordgubbar i det andra lagret.

// K

• Äppellunden

Ja, mosade jordgubbar i ett lager är supergott!!!

• Fam Eklund

Våra barn vill för det mesta ha chokladpudding och vaniljkräm mellan lagren men jag gjorde en tårta igår åt min mamma och då hade jag:

Nedersta lagret:
    hallon+ blåbär (blandat)

Andra lagret:
    Banan + jordgubbar och lite grädde (blandat)

och sen sist men inte minst på tårtan var det :grädde, på sidorna banan och på toppen jordgubbar + chokladströsell

Den vart jätte god

• gresligagreta

gå in till jfl hon finns här på familjeliv där är det bara välja och vraka! gud förbjude mig att jag råka länka

• thes0fie

Tack för era svar Återkommer med resultatet

• Grannen

fromage är väldigt gott!

• Mecii

fler tips kanske....hoppas du inte blir sur ts men jag snor din tråd oxå...jag ska göra tårta på lördag.toppen ska täckas med grädde och massa jordgubbar första tårtbottnet ska täckas med jordgubbssylt...vad ska jag ha i resten????????

• Laire

Kan mycket varmt rekomendera följande:

JFL:s bloggar
    Fyllda med både enkla och avancerade smaskiga recept. Bloggen "Att fylla tårtor" innehåller alla recept på fyllningar.
    www.familjeliv.se/hem/jfl/blogg.php

Tårttråden:
    Här diskuteras det tårtor hela dagarna, finns mycket tips på dekorationer och tekniker.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20061157.html

Tårttrådens bildtråd:
    Här samlar vi bilder på de tårtor vi gör, alla kommentarer ska dock postas i tårttråden!
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20111125.html

Taxens
    FL-medlemmen Pannkakans hemsida där hon samlat länkar till FL:s tårtor sorterade efter kategori.
    www.taxens.se/fla.htm

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Tjejligans mamma

Själv så gjorde jag två jordgubbstårtor förra fredagen med:....
    "Ekströms" vaniljsås eller heter den marsansås, på pulver i alla fall.Står på paketets baksida hur man gör vaniljkräm, den blir ju mkt tjockare i konsistensen.
    Blandade i vispad grädde tillsammans med v-krämen,bredde ut ett lagomt tjockt lager & skivade jordgubbar & banan som jag la ovanpå krämen.
    Det gjorde jag dagen innan & la´på allt utom grädden & dekorationen.
    Tårtan får då dra sig,gotta till sig över natten & du behöver inte stressa ,för det är ju bara ganeringen kvar.
    Man behöver inte förbereda dagen innan, utan man kan äta den redan samma dag!
    Lycka till!

• Honey1982

kelda vaniljsås (vispad) med mosade jordgubbar i ena lagret och chokladsmörkräm i andra lagret är en väldigt god kombination.
    funkar till både sockerkaks- och marängbottnar.
    garnera med grädde och jordgubbar eller vad man vill ovanpå och på sidorna

• thes0fie

Gud vilka bra tips ni sitter och ruvar på där ute
    Har en annan fråga också, funkar kiwi, jordgubbar och choklad ihop?

Svar på tråden Tårtfyllning