• Anonym (fetis)

Positivt om p-stav?

Hej,
    har följt diskutioner om p-stav här, och det verkar att ingen gillar den riktigt pga stooor viktuppgång, humörsvängningar, långa blödningar... Satt in min för 3 veckor sen .
    Finns det någon som har p-stav och är nöjd med den - ingen viktuppgång eller depresioner? Snälla, dela med dig dina erfarenheter, tack.

• Svar på tråden Positivt om p-stav?
  • trollmammsis

jag har också...satt in min i februari...tycker att det funkar rätt bra...blöder nästan aldrig.. viktuppgång får man väl av det meste men jag har inte märkt sån stor skillnad nu, detvar värre med sprutan... men det e ju tyvärr så att inget e felfritt och det funkar olika för alla... men dom sa till mig att man kan inte veta förrän efter ca 6 månader om den funkar bra eller ej för då ska den liksom ha "ställt" in sig med blödningar m.m. .... lycka till

• Sandy248

jag gick ner i vikt av p-stav. inte helt fel faktiskt :) tror vissa får för sig o käka mer när dem tar preventivmedel o därav går upp ivikt o andra har oxå lättare att gå upp i vikt utan att äta mycket oxå o andra går ner även fast dem äter mycke. så olika från person till person.

• Veronica73

Om man går från p-spruta till p-stav blir det nån skillnad då?? Får man mens igen tex?

• Rödbettan

Jag har haft p-stav i snart ett år. På det stora hela är jag nöjd, men det jag upplever som negativt är minskad sexlust och att jag får mer finnar...

• Anonym (fetis)

Tack ni som svarat. Det jag inte förstår att det verkar som om detta m viktuppgång är värre med p-stav än med andra medel? Jag själv har efter förlossning 7 mån sen tagit minipiller fram tills för 3 veckor sedan. Och det är ju samma hormon i dessa båda och jag gick ner nästan till ursprungliga vikten. Det vore jättetråkigt att gå upp i vikt nu när jag kommer in i alla mina kläder som jag hade innan barnen...
    Förlåt mitt tjat, men ni vet hur det är med kilona om man är över 30 och fött 2 barn.

Kram

• getingmidja

Jag är inne på min andra p-stav (Implanon), så ni kan säkert räkna ut att jag är mer än nöjd med det p-medlet!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Gustie

Jag var supernöjd med min P-stav, utan tvekan det bästa preventivmedel jag haft...

Jag gick inte upp i vikt, hade ingen mens alls, inga blödningar, det var perfekt.

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • tjej83

Jag använde p-stav i 3 år, tog ut den i februari -06, gravid i april -06. Super nöjd med min p-stav, de två första åren hade jag ingen mens alls och det sista året så hade jag som vanligt. Ingen viktuppgång alls. Kommer helt klart sätta in en ny stav om något år. Dessa piller är ju SÅ svåra att komma ihåg att ta, mkt enklare med stav.
    Tummen upp för p-stav!

• puuhmage

ja har inte läst ala svar men vikten stämmer ej in på alla ja gick ner mer än 20 kg på 2mån............

• Rödbettan

Jag har inte gått upp i vikt efter ha satt i p-stav.

• tvontheradio

jag hade p-stav i tre år, den satt bra, gjorde inte ont, fick inget ärr, humrösvängningar första halvåret, mens två gånger på tre år.... gick inte heller upp i vikt.

undrar vad statistiken säger...

• Marnia

Jag har använt p-stav och tyckte den fungerade jättbra. Jag fick en mindre mensblödning en gång i månaden, gick inte upp i vikt eller fick några konstiga humörsvägningar. P-stav fungerade jättebra för mig :)

Svar på tråden Positivt om p-stav?