• Anonym (Hur?)

Olyckligt kär...

Jag har varit olyckligt kär i ett par månader nu och det rent ut sagt sliter mig i stycken! Jag finner ingen glädje om dagarna längre, jag kan inte finna någon glädje med mitt liv.. Jag tänker bara mörka tankar och vad jag än gör, när jag än gör det så finns han där i mina tankar.. Natt som dag, dag som natt.. Morgon som kväll, kväll som morgon.. HELA TIDEN!

Vad ska jag göra? Är det någon som har något tips? Kanske någon som suttit i samma sits.. Mitt liv står på paus just nu på grund av allt som hänt. Det kanske låter löjligt, men mina känslor för honom är starkare än jag någonsin skulle kunnat tänka mig att dom skulle bli..

Hjälp!

• Svar på tråden Olyckligt kär...
  • Anonym

jag har varit olyckligt kär i 1 år och 3 månader, då det tog slut med mitt ex.
    För mig går det inte över, hur mycket jag än försöker.

• Anonym (Hur?)
    Då vet du om någon precis hur jag känner då.. Har det blivit något bättre alls för dig? Är det någon skillnad då fram tills nu? Jag jämför alla med honom, och även om jag ska försöka mig på en dejt så vill jag innerst inne inte.. Jag vill att det ska vara han.. Det är helt hopplöst!
  • Anonym

Den enda skillnaden är att jag kan leva mitt liv mer, jag blir inte ledsen när jag går ut på krogen, o jag gråter inte ofta längre. men jag SAKNAR honom, och inga andra killar är intressanta. Dessvärre hade jag ett helvete i mer än ett halvår då det kändes som att jag bara ville dö. Nu har jag dock ryckt upp mig lite.. men jag hoppas fortfarande på att få tillbaks honom.

• Anonym (Hur?)
    Det är precis som jag känner.. Jag vill bara dö faktiskt. Var ni tillsammans innan dig och ditt ex?
  • Anonym

Det är mitt ex jag saknar. Vi var tillsammans i lite mer än 2 år, och var KK i 3 år innan vi blev tillsammans.

• Anonym (Åhh.)

Vet han om dina känslor? Är dom helt obesvarade eller är det andra faktorer som spelar in? Förstår om det känns tufft, men är det verkligen kört?

• Anonym (Hur?)

Jaha, då förstår jag.. Får be om ursäkt.. Hehe. Okej! Ja, det är ju så fruktansvärt jobbigt.. Jag vill inte prata med någon om det heller, tycker jag låter så löjlig som ältar det.. Men det finns verkligen ingen annan som är intressant! Men dessvärre så kommer det väl aldrig bli vi.. Har du kontakt med ditt ex?

• Anonym (Hur?)
    Anonym (Åhh.) skrev 2007-06-20 00:17:52 följande:
    Vet han om dina känslor? Är dom helt obesvarade eller är det andra faktorer som spelar in? Förstår om det känns tufft, men är det verkligen kört?
    Ja, han vet om mina känslor.. Jag vet faktiskt inte om dom är helt obesvarade, men jag tror det. Vi bor en bit ifrån varandra och dessutom spelar andra faktorer in, han har barn och sambo.. Nu låter det säkert helskumt! :-O Men det är fruktansvärt jobbigt.. Jag finner liksom ingen glädje alls mer.
  • Anonym

Jag har en kompis jag ältat med, o det känns alltid bättre. Sen har jag en hemlig lösenords skyddad blogg som jag skriver ner alla tankar jag har, som lite terapi.
    Vi har lite kontakt, men inte så mycket som jag skulle vilja tyvärr. Jag har en känsla i kroppen som säger att någon gång blir det vi igen.

Hur är det med din kärlek? ett ex, eller bara en olycklig kärlek? har ni kontakt o vad säger han om dina känslor?

• Anonym (går över)

Det går över, har själv varit i den sitsen. Samma karl som spökade under flera år. Känslorna dämpas med tiden, och det kan ta lång tid. Det är ju inte som att man vaknar en morgon och helt plötsligt känner man sig glad igen. Utan det sker obemärkt lite mer varje dag tills en dag så kommar man på att "oj, nu har jag inte tänkt på X på flera timmar" och sen nästa vecka kanske man kommer på att "Oj, nu har jag inte tänkt på X på hela dagen!"

Det går över. Försök att hålla dig upptagen, gör roliga saker.

Svar på tråden Olyckligt kär...