• Mamahanna

Näsblod=leukemi??

Min dotter 4 1/2år vaknade i morse och det forsade blod!! Usch vad äckligt det var...mina tankar gick ju naturligtvis till leukemi..usch..hämska tanke!! Ska jag vara orolig för detta? bör jag kontakta läkaren? Till saken hör att hennes pappa och farbror ofta blödde näsblod som barn...och gör fortfarande..är näsblod ärftligt?? JÄtte tacksam för svar eftersom jag e av den oroliga typen! kram

• Svar på tråden Näsblod=leukemi??
  • blonde redhead

Tycker absolut att du ska kontakta läkare, eller ringa sjukvårdsupplysningen.

Däremot ska du inte dra slutsatsen näsblod= leukemi.

• SpecialK

En del barn har lättare att blöda näsblod, det ligger i min släkt också, och min dotter har fått riktiga forsar då och då, speciellt under nattetid, inte nu på ett par år dock (hon är 7 nu).. är du orolig så kontakta läkare. Lycka till

• Peos Mamma

VAr själv ett Näsblodsbarn, det räcktenån snuddade vid min näsa eller att jag sovit enhalvtimme för lite så kom det, och det forsade ordentligt!!!
    För mig var orsaken att jag hade torra slemhinnor, än idag har jag problem att använda näs spray, då kommer det floder oxå.
    Menkontakta BVC och hör är det ett stort problem och kommer ofta kan de tex bränna slemhinnorna så de blir starkare. Jag fick själv en salva att kleta i näsan och den hjälpte fast den luktade apa...*S*
    Kram

• blackangel

Jag blödde mycket näsblod när jag var liten. Det kunde bara komma sådär helt plötsligt. Blödde året om, men speciellt mycket blödde jag på våren och sommaren då jag var känslig mot pollen.
    Slutade i 11-12 års åldern och sedan dess är det lugnt.

Tror inte det är något farligt med att blöda näsblod, men självklart ska du kolla upp det om du är orolig eller om hon blöder ofta och mycket.

• Lulu la Nantaise

Jag blödde näsblod ofta som liten, det slutade med att jag fick bränna blodkärlen i näsan, sen dess har jag bara blött näsblod EN gâng.

• Maria med 3

Ena sonen har blött massor med nösblod. Han fick bränna på VC och jag gav honom extra c-vitaminer så lugnade det ner sig. Finns det inte nån näspray på apoteket om man har torra nässlemhinnor numera? Hör med dem.

• Mi83

Jag blödde jättemycket näsblod när jag var liten och kan fortfarande göra det ofta under vissa perioder. Tror det är rätt vanligt och oftast inget att vara orolig över.

Mamma till Melvin 060817
  • Peos Mamma
    Maria med 3 skrev 2007-06-20 08:50:40 följande:
    Ena sonen har blött massor med nösblod. Han fick bränna på VC och jag gav honom extra c-vitaminer så lugnade det ner sig. Finns det inte nån näspray på apoteket om man har torra nässlemhinnor numera? Hör med dem.
    Nosoil tror jag den heter
  • TEDDEN

Finns det verkligen ett samband mellan näsblod och leukemi?!

• 3barnsmamma79

min son som e 5 år har alltid blött mycket näsblod vilket är vandligt hos barn förklaringen är tunna blodkärl ingen koppling till leukemi   min son har nu fått bränna näsan och i och med detta slutat blöda.

• Mar1lyn

jag blödde också mängder med näsblod som barn och mina föräldrar sa att det berodde på att jag inte åt grönsaker (vilket jag verkligen inte gjorde heller!). Var jätte lätt sjuk som barn, för minsta lilla grej o blödde näsblod ofta.

Men det gick ju över

Men ring BVC eller VC och be om en besökstid.

• Pyreluringen

Jag är med i "klubben" med..När jag var 10år(på självaste födelsedagen!) Så vaknade jag av att kudden var helt genomom våt av BLOD uäk=( Blev hämtad av ambulans och fick åka med sirenerna på(när de fick veta att jag fyllde år=) Tappade så passs mycket blod att när de bränt igen blodkärlen så hölll jag på att tuppa av när jag skulle resa mig. Fick ligga och vila ett bra tag. Kommer ihåg att jag spydde upp koagulerat blod i massor...Blää Men idag så mår jag  prima(26år senare).

Hoppas att det ordnar sig med dottern! OCh som de flesta andra här rek. ring och hör med läkare!

• 3barnsmamma79

blod vadd på apoteket stoppar upp på en gång köp det.

Svar på tråden Näsblod=leukemi??