• saua83

Någon med erfarenhet av Kromtabletter?

Åh, mitt sötsug är enormt och fick tipset att äta Kromtabletter men funkar dom verkligen? Någon som har testat som kan berätta? Tog det lång tid innan det gav resultat (alltså att sötsuget minskade)?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Kromtabletter?
  • nadja84

Undrar med det så hjälper till att puffa lite

Jag klarar mig utan godis och socker ungefär 3 dagar sen är det kört för mig.. blir irriterad/trött/nedstämd osv (sockerberoende kanske )

Och man kan ju inte bete sig hur som hellst här hemma, man vill ju inte bli singel på kuppen

*Dylan 2006-03-25*
  • Snirkel

Jag har ätit krom och tyckte att det funkade men många säger att de inte märkte någon skillnad så det är nog mycket individuellt.

• Tessidess

Hjälper absolut med krom!

Även att äta basisk mat. Mat som försurar förstärker candidan i kroppen. Alltså socker/kolhydrathaltig mat, kött osv...

Ett hett tips är att göra leverrensningsdryck på morgonen... saften av en färskpressad citron, ekologisk linfröolja (bästa kvalite är viktigt, alltså inte den man köper i vanliga affärer) 1cm färsk ingefära (pressa ut saften eller mixa direkt i, skalad), runt 1-1.5 dl vatten... Bra början på dagen för att svälta candida svampen.

• saua83

Tessidess: det där ska jag testa...är det nån Anna Skipper dryck? Tycker mig känna igen ingredienserna...

• LC Star

Har testat med kromtabletter men jag tyckte inte det fungerade på mig. Jag vet att om jag är utan godis i mer än en vecka och slutar så att säga så är det mycket lättare sen. Åt choklad i helgen och nu är det ett helvete att hålla sig ifrån godis hyllorna i affären.

• SpecialK

Jag har använt sådana där vikminsknings-brustabletter som innehåller krom.. de funkade tyckte jag... men vet ej om det var psykologiskt eller på riktigt.. inte för att det spelade någon roll..huvudsaken var ju att de fungerade. Ska uppta dem igen.

• saua83

SpecialK: Vad är det för brus-tabletter? Jag är villig att testa det mesta ;)

• Vimmelkantig

Jag har käkat kromtabletter och jag tycker att det är skräp.
    Det kan möjligen ge en placeboeffekt i början, dvs att man inbillar sig att det är kromtabletterna som dämpar sötsuget när det egentligen ens egen hjärna som ignorerar det.

• sussu56

Jag har provat olika märken och Ledins är bäst. Fungerar bra för mig

• SpecialK

Ett grå/lila rör från naturapoteket, brukar stå vid vitaminerna i vanliga stora mataffärer. Det står "Viktkontroll" på den.

• Mint
    Vimmelkantig skrev 2007-06-27 16:21:13 följande:
    Jag har käkat kromtabletter och jag tycker att det är skräp.Det kan möjligen ge en placeboeffekt i början, dvs att man inbillar sig att det är kromtabletterna som dämpar sötsuget när det egentligen ens egen hjärna som ignorerar det.
    Ah. Jag har nämligen upplevt att det funkat på mig (har kört nu ungefär en vecka) men som du säger, det kan vara inbillning. Kanske kan denna placebo-effekt ändå hjälpa mig att vänja mig av med skräpsockret? Visst är det så att jag inte "glömmer bort" att socker är gott, men någonstansifrån har det kommit en ökad styrka att stå emot. Kanske kommer kromtabletterna med en ökad förståelse för hur onödig den där extra portionen glass är...
Svar på tråden Någon med erfarenhet av Kromtabletter?