Problem med MYROR!
vi bor på BV i hyreshus... nu är det hundratals myror i lägenheten, hur få bort? några tips på hemmagjorda dödare? Eller vart köper man medel?
Ska försöka få tag i vaktmästaren anticimex måste dom väl skicka hit?
vi bor på BV i hyreshus... nu är det hundratals myror i lägenheten, hur få bort? några tips på hemmagjorda dödare? Eller vart köper man medel?
Ska försöka få tag i vaktmästaren anticimex måste dom väl skicka hit?
Kanel säger endel ska funka.
testar på en gång.......
Strö salt i ingångshålen om du vet vart dom e.. annars är bensin väldigt effektivt, dock inte så populärt å hälla de runt hela huset! :P
Exina: har ingen aning vart dom kommer in... men jag har aldrig sett dom i vardagsrummet förrän nyss..... dammtorkade och en timme senare kryllar det... är det skurmedelt dom vill åt? äckligt!!! Hundratals över allt
Har hört att myror trivs jättebra där det är torrt och varmt, dvs husgrunden är himmelriket.. sen söker do sig in för att vi människor har så mkt sött och gott att äta...=/ Vi har oxå en massa myror men vi började bekämpa med myrr och myrdosor tidigt i år så nu är det bara nån enstaka!
Det finns små dosor som man kan köpa, finns i typ blomaffärer och sånt , typ plantagen. Men tror även att det finns i vanliga mataffärer. ( Vi har i alla fall på Ica ute på landet)
Bor man i hyreshus ska fastighetsskötaren stå för myrdosor! =)
våg: ahhhh ska skicka sambon på kvantum där borde ju dessa dosor finnas.... har sett att svärmor har sånna
strunta i dosorna dom funkar inte, inte heller kanel eller chilli mmmm...vi körde men något som heter nippon en slags gel som man lägger vid myrornas stig..så äter dom av det tar med giftet till stacken å utplånar hela stacken...det funkar as bra..
lycka till
ragdoll: stack vet jag inte vart dom har men det är BETOOOONG här inga myrstackar närmsta evigheten bort..... blir att försöka få ut anticimex
dom bor säkert i husgrunden...vi hade heller ingen stcka..men det lät fel att skriva myrbot..heheh...men jag lovar det funkar..
vart köps Nippon? men jag vet inga stigar ska jag sätta det runt alla golvlister? men vad händer jag har katt och hund och småbarn giftigt?
sätt ut myrdosor och se till att det inte finns ngt annat ut som myrorna vill åt
du kan ringa din fastighetsskötare och kolla vilket försäkringsbolag det är på fastigheten, försäkrinsbolagen brukar samarbeta med ngt saneringsbolag, kolla vilket det är och ring dem, så brukar man kunna få myrdosor hemskickade
nippon kan du köpa i vanliga mat affärer kostar väl rint 50 kr..vi köpte det på konsum.. vi har oxå katt å hund..å ja det e väl giftigt men det går ju å stänga till där det ligger...våra myrorgick oxå längst listen så vi la det bara där...
Ragdoll: var köper du den gelen? Vi har fått myrdosor från Anticimex, men myrorna har inte hittat in i dem
Annaloo:
finns i vanliga mataffärer kostar väl runt 50 kr..
Alla tips är helt ok men vet ni nått som man kan göra hemma som dödar direkt? Brukar själv blanda diskmedel, tvättmedel, vanish-spray och ibland värre medel med vatten för att få död på dem. Man häller det i en sprayflaska och sprutar där det behövs ???? Stendöda myror på 2 sekunder ????
Try it