• Mineko

Katten nyser hela tiden

Vår katt har börkat nysa väldigt mycket. Annars verkar hon vara lika pigg som vanligt. Är det något att oroa sig för?

• Svar på tråden Katten nyser hela tiden
  • Perry the Platypus

Ni får dammsuga och se om det hjälper

• mys84

Är du säker på att hon nyser? när mina katter hostar låter det nästan som dom nyser.?

Tänkte ifall det kan vara mask.!

• Mineko

Jag sa till maken igår att det kanske är ett tecken på att vi städar för dåligt . Vi får väl gå över med dammsugaren ett varv så får vi se.

• Perry the Platypus
    Mineko skrev 2007-06-20 12:37:32 följande:
    Jag sa till maken igår att det kanske är ett tecken på att vi städar för dåligt . Vi får väl gå över med dammsugaren ett varv så får vi se.
    Ja, mina kissar går runt som små dammsugare med nosen i backen ibland, och jag märker ju att de får mer snorkokor i nosen då och det lär väl vara för att vi städar för sällan...
  • Mineko

mys84 skrev 2007-06-20 12:37:19 följande:

Är du säker på att hon nyser? när mina katter hostar låter det nästan som dom nyser.?
    Nej, det låter inte som när hon hostar
  • Rottis77

Hur gammal är katten och är den gundligt vaccinerad?? Är mamman vaccinerad??

• MrsNelson

är katten avmaskad? det kanske är dags att göra det igen. Rinner det något i näsan?

• yin yang

Hon kan vara allergisk också mot något.

• kissmekate

Katter ska inte nysa!! Det är troligen kattsnuva och måste behandlas! Kontakta veterinär med en gång!! Våran Bobby hade kattsnuva en gång men mår finemang nu. Lycka till!!

Svar på tråden Katten nyser hela tiden