• mysmika

Har du rakat av dig allt hår någon gång??

Jag funderar allvarligt på det.... Jag har ett rejält urklippt hår i massor av olika längder, färgat, slingat. Ser iofs rätt ok ut, men eftersom jag dessutom varit sjuk hela våren har mitt hår blivit helt enormt fult. Känns som en använd svinto tuss ungefär.
    Nu undrar jag, ni som "börjat" om från scratch så att säga, hur kändes det? Ångrade ni er? Hur blev kvalitéen efter?
    Vågar jag måntro....??!

• Svar på tråden Har du rakat av dig allt hår någon gång??
  • Sportfåne

har aldrig rakat av mig allt hår däremot klippt en kortare frisyr.
    Då åkte ju det mesta av gamla slingor osv bort.
    Är ju en stor grej faktiskt att raka bort allt hår, dessutom passar man ju ganska olika i det beroende på hur ens huvud ser ut.Annars döljs det ju av håret.
    Nu under sommaren bränner man sig ju lätt då också så då är det väl solhatt som gäller.

Jag tycker annars du kunde fundera på en kort frisyr.
    det tar ju ganska lång tid innan man har lite skapligt med hår om man rakar av sig helt.

• LC Star

Nej, men man har ju haft dagar " bad hair days" då man varit nära.

• Jiie

Nej, men man kanske skulle göra en Britta!

Nygift och bullen är i v 16
  • Euphoric

Ett par gånger i månaden, snyggt

Har även haft en helrakad flickvän, en gång, under en kort period hehe

• Janny

Japp, jag har rakat av mig allt hår en gång. Var femton och en kompis kille skulle klippa en frisyr som typ Cajsa-lisa ejemyr tror jag det var, kort och lite rufsigt. Blev helt galet så jag hade valet att raka allt eller ha en super kort pottfrisyr.
    Kan säga att just för stunden ångrade jag mig men nu 10 år senare så gör jag det inte. Är kul att ha provat det också. Tror du att du kommer passa i så kort? Isåfall varför inte, det kommer växa ut igen.

• Zebbes pappa

Gör d ofta men e kille. min tjej har gjort d innan vi träffades å hon skulle inte göra om d i första taget.

• Nirnaeth

Jag har gjort det en gång! (och aldrig mer)

jag fick nåt impulsryck en sömnlös natt, fick för mig att mitt hår kliade och att jag skulle bli så jävla snygg med rakad skalle.

Jag gick med peruk i flera månader, och hade verkligen ångest över mitt hår.

Men det växte ut skitfort, och blev dessutom lockigt

Kan inte säga så mycket om kvaliteten för jag färgade sönder det lika fort igen..

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Miimi

jag rakade av allt mitt hår för ca 5 år sedan.. jag gillade det... o det var snyggt... har man ett huvud till det så e det supersnyggt :)

• Ung Mamma

Hmm.. Nästan.. När jag hade tuppkam klippte jag minikort på sidorna :D

Bebis 15/11 2007
  • Paw Print

Jag har haft det flera grr i tonåren och en gång i vuxen ålder då jag råkade bleka sönder håret.

Fördelar:

Om man har rätt huvudform är det snyggt
    Det är extremt lättskött

Nackdelar:
    Det kan hända att du ångrar dig
    Det tar superlång tid innan det växer ut
    När det är några centimeter ser det inte klokt ut
    Man bränner sig lätt i solen
    Det är trist att inte kunna göra ngt med det, möjligtvis färga det, men man får utväxt så fort

Skulle jag göra det igen? Nej om jag inte var absolut tvungen.
    Tycker du ska prova att klippa dig riktigt kort först & se hur det känns. Lycka till oavsett hur du gör.

• Mogika

Japp! I tonåren, har nog haft alla färger och frisyrer man kan tänka sig!

Vi ska bli mamma och pappa!
  • mysmika

Oj, så mkt svar... tack alla, får se vad jag bestämmer mig för....:-S

Svar på tråden Har du rakat av dig allt hår någon gång??