• Anonym (lisa)

Vad får ni göra när ni ska förnya recept på p-piller/minipiller?

Det verkar som att det fungerar olika på olika ställen.
    Jag får boka tid och gå dit, hon frågar om jag tycker att pillrena fungerar bra, hon mäter blodtryck och jag får väga mig.
    Det är cerazette jag äter. Tycker det känns som att det kanske skulle räcka med att gå dit varannan gång egentligen... är det någon som vet varför dom gör just så här? Hur fungerar det på eran ort?

• Svar på tråden Vad får ni göra när ni ska förnya recept på p-piller/minipiller?
  • FiL81

Här i Tyskland far man bara p-piller utskrivna halvarsvis. Varje gang man vill ha nya sker en gynundersökning och cellprov tas. Dessutom kollar de efter knölar i brösten. Med andra ord: grundliga undersökningar var 6e manad!

• Chanel

jag ska förnya mitt recept efter sommaren, så tyvärr har jag inget svar... men jag tycker att det verkar bra så som dom gjorde på dig, mäta blodtryck o allt det där!

• oxytocin

Beroende på vem jag träffat har jag ibland fått ta bltr och ibland inte.

• Anonym (lisa)

Fi81
    oj oj oj!! det verkar jobbigt...det var ju inte lite dom gjorde!!

• oxytocin

Anonym (lisa) skrev 2007-06-20 15:35:47 följande:

Fi81oj oj oj!! det verkar jobbigt...det var ju inte lite dom gjorde!!
    Jobbigt? Det är ju jättebra!
  • Sastbro

Jag får gå dit 1 gång om året, å tar jag å gör en gyn undersökning för att kolla så allt är bra!

• Anonym (lisa)

oxytocin
    nja, jag tycker mest det verkar hysteriskt att göra en sådan grundlig undersökning en gång var sjätte månad..

• Anonym (lisa)

jo dom frågar ju alltid om jag vill göra en gyn undersökning, men jag tycker det räcker med att ha gjort en förut och ta cellprov vart tredje år.

• annca

Jag har bara behövt ringa. Hon frågar om jag haft några problem, jag svarar nej, och jag får ett nytt recept hemskickat...
    Inga undersökningar, behöver inte ens åka in.
    (Ja, inte när jag ville byta sort, eller första gången efter graviditeten... Då var det ju undersökning. Men jag tror jag gick 4-5 år utan att behöva in till bm innan vi började försöka skaffa barn.)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Fluffguf

Jag har bara gjort gynundersökning en gång, och då frågade jag efter det, ville kolla så att allt var okej. Annars har de oftast inte gjort någon undersökning alls, bara kollat blodtrycket ibland. Men mitt blodtryck är rätt godtyckligt, ibland blir jag jättenervös och har högt fast jag egentligen har lågt...

Svar på tråden Vad får ni göra när ni ska förnya recept på p-piller/minipiller?