Möhippa
Håller på och planerar möhippa till min kära svägerska, är det någon som har några bra ideér, vi ska vara i västerås och vi vill inte skämma ut henne genom att sälja pussar etc.
Håller på och planerar möhippa till min kära svägerska, är det någon som har några bra ideér, vi ska vara i västerås och vi vill inte skämma ut henne genom att sälja pussar etc.
Jag tycker att det är roligare att göra nåt kul tillsammans än att bara förnedra bruden genom att som du säger sälja pyssar eller dyl. En kul grej kan i och för sig vara att hon får gå runt oc samla äktenskapstips i en bok under dagen/kvällen. Kul att ha som minne!
Ett annat tips är fota allt under dagen och göra ett fint album som överlämnas till bruden under bröllopet.
Yips på kul saker att göra:
Bowling
Paintball
LaserDome
Chokladprovning
spela in en cd-skiva
spa-behandling
danskurs
Avsluta kvällen på restaurang/nattklubb!
Såhär gjorde vi på min kollegas möhippa:
Vi skrev ett brev som hon fick hämta på morgonen (genom sms fick hon veta att hon fått brev) där stod det en packlista som hon skulle packa genast.
I packlistan hade vi skrivit en massa konstiga saker som egentligen inte hade nåt med möhippan att göra. Hennes man hade också fått i uppgift att packa en "riktig" väska som vi fick med oss då vi kom och hämtade henne.
Sedan fick hon åka med ögonbindel på till ett ställe lite utanför där vi bor. Där tog vi en picknik på gräsmattan i solen, med smörgåstårta som en deltagare gjort innan.
På stället vi hade picknick fanns även ett SPA där vi sen gick in. Hon fick massage och vi badade bubbelpool och hade allmänt trevligt.
Efter SPA-vistelsen åkte vi till ett "lekställe" där vi spelade Lasergame(eller vad det heter) och hade jätteroligt.
Kvällen avslutades med middag på en närliggande restaurang.
Bruden var otroligt nöjd och glad över att vi inte skämt ut henne alls.
En lyckad dag som inte kostade så mycket heller.
Lycka till!
Jag har precis genomför en möhippa för min bästa vän som jag även var med och planerade. Vi började med att hon fick ett stort paket på morgonen som hennes blivande lämnade över. I paketet var det en packlista och hela outfiten för MC åkning. Hon blev sedan hämtad och fick åka med på en motorcykel. Vi andra väntade på henne vid dansverkstan där hon och även vi skulle dansa linedance. Mycket kul... sen blev det picknick på Djäkneberget o vi hade utkörning av mat dit. Sen trippade vi vidare till Romerska för lite behandling o ompyssling av bruden. Efter det gjorde vi oss klara för kvällen o gick hem till en kompis o festas lite så vi kom igång igen efter Romerska(tänk på att ta det i tid så ni hinner komma igång igen!!)Lite vin o utmaningar innan vi fortsatte till en restaurang för mat. Inna vi knatade in på resturangen så blev det en dansuppvisning på Sigma scen för bruden :)Lite mer party o sen BMB... Väldigt uppskattat av bruden o inga pinsamheter!!
Min bästa kompis möhippa
Vi hämtade henne på morgonen, jag och den andra tärnan. hon fick klä ut sig "light", ett linne där det stod möhippa och en krona med tillhörande slölja. Körde till mina föräldrars hus där resten av gänget var. Det skålades i bubbel och sen åt vi lyxfrukost. Därefter fick bruden fotvård och sen kom det en massör som masserade henne.
Efter mycket snack och skratt så fick bruden åka en tur med min far på hans motorcykel medan vi andra plockade undan och sedan begav oss till en äventyrsgolfbana där vi mötte upp bruden. Vi spelade en runda och drack lite under tiden.
Sen åkte vi till ett gym där vi duschade och gjorde oss iordning för att senare möta upp svensexan och äta middag på restaurang.
Åh, Carro - kan du inte ordna min möhippa också? Det låter som en underbar dag (utom möjligtvis duschandet)...
Jo, det tror jag också, men jag har lite problem med att gruppduscha pga dåliga erfarenheter och hiskeligt ful kropp.. :-/
Om tre veckor, hinner du hasta ihop något? ;)