• Butterfly

Ringsjal?

Jag har en sino till min en mån bebis, men han gillar inte att ha tyget över huvudet så jag måste stöjda hans huvud med ena armen. Sen sparkar han ibland precis som om han inte gillar att ha benen innanför. När kan man ha benen utanför i sinon?

Sen funderar jag på att köpa en ringsjal. Det blir kanske luftigare för honom?

Tips att ge mig? Som det är nu kan jag inte göra så mkt mer än hålla honom i famnen. Väldigt opraktiskt med en treåring+hushåll som ska skötas...

• Svar på tråden Ringsjal?
  • Hallonpaj

Jag skulle nog föredra Sino till en så liten bebis, inte ringsjal som är mindre stadigt.

Benen kan man faktiskt ha utanför från start egentligen. Det är bra stöd och ergonomiskt ändå, även med fötterna stickande ut.

Huvudet kanske han snart kan stödja själv när han är vaken om han inte vill sitta fast? Jag brukade lägga mit dotters kind mot min bröstkorg, huvudet vänt mot mitten. Man kan ju ha lite stöd för bakhuvudet mer och ansiktet fritt ändå. Kanske det känns bättre?

• Butterfly

Ah så bra, då ska jag testa benen utanför idag. Och sen hoppas jag att han snart är lite stadigare i nacken!

• Suskiv

Att få till ringsjal med pyttis kräver en hel del vana från ringsjalsanvändning. Oftast är det så att första som man använder ringsjal till ör stor nog att sitta på höften och man tränar på att få till vanav av ringsjal så och sen med nästa bebis så kan man bära från start. Att lära sig ringsjalen med en pyttis är ganska meckigt.

• Butterfly

Okej, det verkar så enkelt så det var bra att veta. Tänkte låna en ringsjal när han blir lite större tror jag. Sen har vi patapum sen från 5 mån ca. Den är himla smidig!

Jag testade benen utanför och det trivs han mkt bättre med!

• Hallonpaj

Vad bra!

vi har en erho som är snarlik Patapummen, som vi varit väldigt nöjda med också.

Fast nu bärr jag nästan inget längre. Barnen har blivit så himla stora plötsligt och cyklar mest! Tänk att det gått så fort!

• Butterfly

Jo det gäller att njuta medans de fortfarande vill vara uppe i famnen.

Svar på tråden Ringsjal?