• sheeba

Gäss är ta mig tusan det värsa som finns!

Iallafall när de har barn, ja det är ju jäkligt bra föräldrar och skyddar sina små ungar men det är gräsliga.
    Jag är livrädd för dem, deras väsande och de sträcker på sig som om de äger marken de går på.
    För många år sedan så var det jag och 2 vänner, vi var nere vid "dammarna" och gick.
    Då var det en gås jäkla dåre säger jag. Han/hon blev galen gåsen alltså.
    Den flög på min ena vän satte sig på axlarna och högg mot hennes huvud samtidigt som den slog med vingarna.
    Detta såg ju jäkligt roligt ut och vist jag och den andre vännen skrattade.
    Men vilken jäkla kraft gåsf*n hade.
    Hon försökte springa men snubblade och bröt 3 revben, ja hon hade ont.
    Efter den dagen är jag livrädd, jag får panik om jag ser gäss framförallt om de fräser och håller på.
    Går och moppsar sig för man råkar gå förbi dem.
    Åh ryser i hela kroppen.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Svar på tråden Gäss är ta mig tusan det värsa som finns!
  • Lurvenpajsaren

De är som vilka mammor och pappor som helst.

• Zaria

Gäss kan vara riktigt aggressiva.
    Samma med svanar, var ute och red och bestämde mig för att låta hästen dricka i sjön brevid en vassrugge, framför oss simmar några små söta fåglar, ur vassruggen kommer plöstligt Mamma svan som ett skott och fräser ilsket,flaxar och jagar oss en bit...snacka om svanbiten häst =) Syntes märken i pälsen där svanen försökt att "bita"

• sheeba
    Zaria skrev 2007-06-20 18:40:50 följande:
    Gäss kan vara riktigt aggressiva.Samma med svanar, var ute och red och bestämde mig för att låta hästen dricka i sjön brevid en vassrugge, framför oss simmar några små söta fåglar, ur vassruggen kommer plöstligt Mamma svan som ett skott och fräser ilsket,flaxar och jagar oss en bit...snacka om svanbiten häst =) Syntes märken i pälsen där svanen försökt att "bita"
    Ja de är lika jäkliga. fast de är ju rellativt trevliga utan barn
    Hoppas inte hästen är livrädd för att dricka vatten där mer nu.
    Lurvenpajsaren skrev 2007-06-20 18:36:12 följande:
    De är som vilka mammor och pappor som helst.
    Nja inte för jag väser så fort någon kommer nära mina barn
  • Lurvenpajsaren

HAHA! Inte?
    Nä, men du beskyddar de väl från faror, hoppas jag!

sheeba skrev 2007-06-20 18:42:39 följande:
    Nja inte för jag väser så fort någon kommer nära mina barn
  • Lurvenpajsaren

Förresten; man kanske ska börja gå omkring och småväsa lite..?

• sheeba
    Lurvenpajsaren skrev 2007-06-20 18:45:02 följande:
    HAHA! Inte?Nä, men du beskyddar de väl från faror, hoppas jag!
    Ja självklart fast gäss ser ju allt som är 1 meter ifrån sig och barnen som faror fast man aknske bara vill mata eller titta
    Lurvenpajsaren skrev 2007-06-20 18:45:28 följande:
    Förresten; man kanske ska börja gå omkring och småväsa lite..?
    Ja då hade säkert folk hållt sig på håll, inte för man skrämndes utan för de tror man har en skruv lös
  • Zaria

Sheeba: "Ja de är lika jäkliga. fast de är ju rellativt trevliga utan barn
    Hoppas inte hästen är livrädd för att dricka vatten där mer nu."

Nejdå ingen fara, minnet är bra men kort på den pållen, däremot passade hon sig för fåglar efteråt...

• Dagsländan

Har gäss, den största rasen: Toulousegäss, jätte trevliga så länge honan inte ligger på ägg för då vaktar hanen, men låter man dom vara ifred så är det ingen fara, dessutom är det lite med gäss som med hundar, vet dom att man är flockledare och den som ger mat så gör dom inte mycket mer än väser, men visst ser man till att ha ögon i nacken när man är nära dom under äggsäsong.

Svar på tråden Gäss är ta mig tusan det värsa som finns!