3 personer 60 kg bagagevikt. Får man ha det i 2 väskor?
Som sagt,får man ha 2 tokfulla väskor a 30 kg, eller måste man ha 20kg i 3 väskor?
Som sagt,får man ha 2 tokfulla väskor a 30 kg, eller måste man ha 20kg i 3 väskor?
Det brukar inte vara några problem att få väga väskorna tillsammans och räkna den sammanlagda vikten.
Är du säker?
När vi flög senast hade fick vi ha 70kg
Hade en väska på 29 kg. en på 27kg och en på 13kg. Så det kan man ha.
Konstigt nog stod det ingen röd lapp med heavy på aom jag varit med o innan
Jag tror att en väska får väga absolut max 30 kg, annars blir det "farligt" för de som lastar. Jag har sett folk som fått packa om och lägga saker i kartonger för att deras väskor vägde för mkt. Nu var detta lufthansa så jag vet inte om det är skillnad..Men vikten kan delas på väskorna ja, jag brukar bara resa med en väska till min och sonens 30 kg
Senaste gången jag reste hem från Oslo fick jag betala övervikt för min koffert men hade inte behövt betala om jag delat packningen på två. Fick betala 50 kr/kg tror jag och hade 3 kg övervikt. På flygplatsen sade de att det berodde på om jag hade tur eller otur med vem som satt i check in om jag fick betala eller inte. Kolla med ditt flygbolag innan du åker.
Hittade detta på sas hemsida
"Observera att varje enskild väska inte får väga mer än 32 kg. Reser du med bagage som överskrider 32 kg/bagage måste du fördela bagaget på minst två väskor eller skicka det som flygfrakt. Denna regel avser endast vanligt bagage, ej specialbagage."
Britishairways, lufthansa och klm kör med samma, ingen väska får väga över 32 kilo. Nu frågade du ju om du kunde dela era 60 kg på två väskor, men det blir ju lätt övervikt *ehm* så jag ville bara meddela detta
Men det beror väl på vem man åker med, och om det är charter? Vi ska åka med Sterling på lördag och får ha med 15kg per vuxen. Inte mycket
När vi flög med Ryan Air tror jag inte man fick slå ihop vikten så där, det är nog lite olika från bolag till bolag.
Med Ryanair får du ha max en väska/person som får väga max 15kg. Bagaget kostar dock extra där, så man får boka till hur många väskor man behöver. Fördelen är dock att alla resanden får ha 10 kg handbagage, alla som har bokat en egen stol alltså.
Men kolla med bolaget du ska åka med så får du nog bäst info.
Lycka till!