• doddy

Äter bara halva flaskan. (snapt svar)

Hejsan jag har en son på 3 månader och en vecka. Vi har matat honom med nan sedan födslen och då har han fått nan1. Nu har vi börjat med att ge varannat mål nan1 och varanat nan2. Han har nu bara börjat äta halva flaskan vare sig det är nan1 eller nan2. (hel flaska = 150 ml)Han vill inte ha mer än halva och efter det åmar han sig och vill suga men vägrar flaskan. Har ni vart med om samma sak eller har ni några bra tips. Han får 15 droppar minifom innan maten.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Äter bara halva flaskan. (snapt svar)
  • Joytan

Bajsar han och så så han inte är förstoppad.

• MeNoLike

funkar det inte att få ut honom rapar å sen fortsätta då??

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • FaithHeavenly

Jag tycker att du ska vid båda mattillfällena blanda nan1 o nan2, det kan hända att nan2 är för jobbigt för magen innan han vant sig.
    Det rekommenderar bvc oxå.

• Hanna1984

Samma här.. men min tjej är lite hård i magen. Annars vet jag ej vad det är. HOn är 6 månader och äter 200 men nu allra max 150. Hon vill suga men gråter o åmar sig ändå efter ett tag.

• Momsie

Varför blandar ni de 2??
    Sammansättningen är ju olika och 2:an mättar mer, jag förstår inte varför du inte bar går över til 2:an när det är dags?
    Har glömt gränsen, men den är väl runt 2-3 mån?

Man ska ALDRIG truga ett barn och 150 låter väldigt mkt, min dotter hoppade över mål helt ibland i den åldern, det beror på om dom har en tillväxtperiod eller ej.
    Skriv upp hur mkt han äter på ett dygn istäler och kolla om det ligger mkt under den rekommenderade dosen, men det har jag svårt att tro.

• Momsie

Så gjorde jag med...

FaithHeavenly skrev 2007-06-20 22:14:29 följande:
    Jag tycker att du ska vid båda mattillfällena blanda nan1 o nan2, det kan hända att nan2 är för jobbigt för magen innan han vant sig.Det rekommenderar bvc oxå.
  • Hanna1984

Bvc sa till mig att man skulle byta av direkt.. Och det var inga problem

• MeNoLike

momsie

våra pojkar blri 3 mån 25e och de har ätit 140ml varje mål, var 3e timma i ca 3 veckro nu så det är inte så mycke....

Nan2 står det på paketet att det är från 4 månader

• Pilea

Oj, jag tyckte också att 150ml lät mycket till en så liten. Min son åt max 70ml och då var han äldre än så, men sen är han prematur också så det kan ju vara skillnad. Nu är han snart 17mån och äter max 200ml välling morgon/kväll.

• Momsie

Jag menade inte FÖR mkt, klantigt skrivet, jag vet bara att barn äter tills dom är mätta, ibland åt hn 180 ibland bara 80, vad jag menade var att hälften av 150 inte är för lite.

MeNoLike skrev 2007-06-20 22:20:30 följande:
    momsie våra pojkar blri 3 mån 25e och de har ätit 140ml varje mål, var 3e timma i ca 3 veckro nu så det är inte så mycke.... Nan2 står det på paketet att det är från 4 månader
  • MeNoLike

pilea

mina är väl också prematur elelr inte vet ja.. de är földda vecka 35 å fick ligga på neo ... men som sagt de käkar utan problem.. men då väger de över 6 kg å!

• björnbär

Min lilla tjej som är 12 veckor har också börjat konstra när hon äter. Hon äter lite och sedan släpper hon flaskan och skriker. Hon är glupsk så jag försöker pausa emellanåt. Hon är inte så det första målet på morgonen. Jag brukar gå runt och försöka rapa henne och sedan fortsätta för jag vet att hon är hungrig. Har biogaia och idag ska jag även prova med miniform igen. Verkar som en del tycker att det hjälper. Kan också vara en utvecklingsfas. Någon som känner igen sig?

• thesmokejumper

Sådär gjorde min tjej oxå, hon e 4 mån nu. Hon åt bara halva flaskorna. Såhär i efterhand funderar jag om det var en period hon gick igenom eller om det berodde på att hon va hård i magen och hade svårt att bajsa. Hon skulle alltid bajsa när hon åt så det kunde ju ha varit det oxå. Nu har hon slutat med det...peppar peppar!

• doddy

Hej. han bajsar som han ska. Vi har börjat med att inte rapa utan han får äta tills han e mätt och då funkar det toppen. Han rapar bara när han blir mett. Rapade efter halva flaskan förut men inte nu och då äter han.

Svar på tråden Äter bara halva flaskan. (snapt svar)