• Marra2

Får man skicka SMS hur sent som helst?

Jag är nog lite obetänksam när jag skickar SMS eftersom jag inte har min telefon så att den stör mig på natten om det kommer ett meddelande utan jag ser det först på morgonen. Men det har hänt att jag har fått höra att jag väckt någon ibland osv.. Hur tänker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får man skicka SMS hur sent som helst?
  • Jiie

Har man mobilen på så får man skylla sig själv, annars får man ta reda på vad "mobil" betyder

Nygift och bullen är i v 16
  • Majbarnen

Ja... man får väl stänga av signalen eller telefonen om man inte vill bli störd

• Pluttensjag

Håller med. Man får skylla sig själv. Den har ju ljudlös funktionen av en anledning...de får använda den om de inte vill bli störda!! Tycker jag iaf haha...

• Challe N

Jag tycker det finns en gräns, men den är senare än telefongränsen.. 22.00 känns som en lagom telefongräns och 24.00 sms gräns.. Ungefär

• piixelslyna

Ja, jag skickar sms precis när jag känner för det. Störs man av det så är det inte mitt fel. Man kan stänga av ljudet, eller tom telefonen.

• Davin

Absolut.

Bara stäng av ljudet om ni inte vill bli störda.

• Näckrosen

Det är svårt att säga vilken tid som är gränsen och till vem man skickar. Men jag skulle aldrig skicka mitt i natten, typ 1-5 men ja, det kan variera.

• happy72

Har man mobilen på får man skylla sig själv. Det är ju det som är bra med sms, att man kan skicka närsomhelst. Ibland hinner man inte ringa på lämplig tid, då kan man ändå hiva iväg en hälsning via sms framåt nattkröken.

Men det är klart, en del kanske har mobilen på för att kunna nås om det är nåt viktigt.. och så är det bara jag som säger hej.. Kan nog var irriterande. Man lär sig sina vänners vanor. Jag vet vilka som är ok att messa. De jag inte känner så väl, skulle jga inte smsa mitt i natten.

• veronicaermanbriks

Helt klart!!! Är man så dum så man har mobilen liggandes vid örat med högsta sms-tonen får man nog skylla sig själv. Jag stänger av ljudet under natten och har den liggande i hallen på laddning. Man kan ju få tumörer av att ha den i huvudet när man sover (FÖR MAN FÅR INTE TUMÖRER AV ATT PRATA I DEN )

1+1 är 3..eller???
Svar på tråden Får man skicka SMS hur sent som helst?