Kanman ge blodpudding till 6-månaders?
Ja som rubriken lyder
Ja som rubriken lyder
Nä, det är alldeles för salt
Den blodpuddingen jag köpt står där inget om att där finns salt i, dock andra kryddor och socker men iget salt.
nej jag tror inte det... men kolla på Tastelline.com där finns mkt tips om mat man bör eller inte bör ge + en hel del bra recept mm
Klart där e salt i...ingår väl under kryddor då
gav från 9 mån, så skulle vänta lite. Se upp med förstoppning bara då det är mycket järn i.
istället för salt tror jag det står natriumklorid eller koksalt faktiskt.. det kan vara lite lurt..
Nej där står inget om salt och där står specificerat vad kryddor är.
Där står ordagrant på blodpuddingen av ICA's eget märke: Blodprotein från gris, vatten rågmjöl, socker, skorpmjöl från vete, fett från nöt och gris, nötkött, konserveringsmedel E250, griskött, potatisfiber, bindväv från gris och nöt, kryddor (kanelarom, vitpeppar, kanel, koriander, kryddnejlika, ingefära, mejram, lökpulver) Urspungsland Sverige.
Alltså inget salt.
skulle inte ja ge.. men fråga på bvc.. de borde ju veta..
Jag har gett blodpudding när mina varit små, men jag har inte stekt blodpuddingen, utan kokat istället. Det är inget i blodpuddingen som man inte får ge bebisar, i varje fall inte enl min BVC.
hur tuggar en 6 mån i sig blodpudding? eller mixarna ni detn ***ryser vid tanken**
Blodpudding står med i livsmedelsverkets kostråd för spädbarn. De behöver järn och blodpudding är inte för salt. Däremot skall man inte börja ge stekt mat förrän vid ca 9-10 månader, så om man vill ge det tidigare är det bättre att koka den.