Mallorca.
Tips på saker man kan göra på Mallorca? Ska dit 070707,
Tips på saker man kan göra på Mallorca? Ska dit 070707,
Var på Mallorca ska ni bo?
Förutom sola, bada, vila och äta gott så rekommenderar jag alltid en hyrbil och en tur på öns västra sida med besök i Val de Mossa och Puerto de Soller. Slingrande vägar och vidunderliga utsikter.
Gamla stan i Palma, bakom katedralen, är värd ett besök. Gärna kvällstid med en massa mysiga tapasbarer och folkliv.
playa de palma är nog inte att rekomendera. Visst, vi hade trevligt , vi var hela dagarna på stranden och solade och badade och då dög det gott men omgivningarna var inte speciellt kula, vattenlandet i närheten var asdyrt, massa tyskar, bara tysk öl....men som sagt det beror ju på vad man är ute efter. Men jag skulle gärna åka tillbaka till Mallis men till nåt annat ställe...
Vi ska inte till Palma, vi ska till något på A :P hehe
Men stranden , de flesta stränder på Mallis är grymma...med bra sand.
Vi ska till Alcudia, någon som vart där?
Alcudia ja...
Åker dit nästa vecka...
Vad ni kan göra? Ja, vad VILL ni göra? Det mesta finns...
Stranden är en mil lång, så det är bara att ge sig ut på färd och upptäcka allt som finns att göra där.
Jag lärde mig Windsurfa en sommar, det var väldigt skoj!
Men hyr en bil och ta er runt ön och leta reda på några egna smultronställen, mitt i juli är det nämligen otroligt mycket turister på alla ställen!
Åk till Ca'n Picafort och njut av skaldjur, gå upp till marknaden i gamla Alcudia, ta bussen in till Palma, via Inca osv...
SOm sagt, finns hur mycket som helst att göra, det är oftast bara tid som saknas!