• glassen

Vilket resebolag är bäst att resa m bebis?

Jag har länge tänkt boka en resa men får aldrig tummen ur. Har funderat på Apollo för jag har varit mest nöjd med dem när jag rest utan barn. Däremot var jag inte nöjd med Fritidsresor. Nu har jag hört negativt om Apollo när det gäller resa med spädbarn, t ex trasig spjälsäng mm. Hört mer positivt om Fritidsresor. Ni andra som har erfarenhet. Kan ni ge ris och ros åt Charterarrangörerna? Jag kan ju aldrig bestämma mej.

• Svar på tråden Vilket resebolag är bäst att resa m bebis?
  • hotten

det är ju inte så mycket researrangören utan hotellet å landet du väljer, de mesta hänger på..

• glassen

Ok. Men är inte olika arrangörer olika bra på att hjälpa till om man inte får den service man betalt för?

• hotten

nje, det är väll mer beroende på personalen på plats...
    vad tänkte du tex på? får man inte en spjälis som man betalat för så lär de hjälpa till lika bra eller dåligt oavsett vilket bolag du reser med...

sen har ju ving å fritidsresor fler barn anpassade hotell, bättre underhållning för barn i dessa, barnklubbar osv.. men det är ju liksom inget du behöver bry dig om än

jag gillar inte apollo själv MEN det beror mest på resemålen å reseledarna på plats, vissa ställen väljer jag apollo framför alla andra pgav en trevlig hjälpsam reseledare eller bästa hotellet (apollo har många av de bästa hotell på vissa ställen)

samtidigt så är ju fritidsresor störst på många orter pgav att de har samma consern i flera länder, å därmed kan man ha tillgång till reseledarna mer å lättare.. (fast det kan ju innebära att du måste kunna andra språk som finska - vilket jag gör)

Nä jag tycker du skall välja hotell du vill ha å som du anser passa er bäst, du har ju rest förut å vet att det är sällan man behöver se reseledarna oavsett...

• glassen

Ja, som sagt så har jag nu hört de som inte fått hjälp av Apollo. Men som sagt är jag ju nyfiken på att höra fler åsikter. Gärna sådana som är nöjda med researrangören. Visst har jag rest tidigare, men jag har helt andra krav nu när jag ska resa med en bebis. Men kanske är det som du säger. Det är kanske inte resebolaget, utan personalen på plats som inte sköter sitt jobb i vissa fall.

• hotten

vi reser flera gånger per år lite varstans med olika bolag, och pratar man om de vanliga turistorterna/länder så tycker jag faktiskt man istortsett aldrig får den hjälp man förväntar sig få oavsett vem man reser med... de flesta reseledare stannar bara 1-2 säsonger på ett ställe å kan helt enkelt inte svara på frågor, har inte kännedom om nått överhuvudtaget, sen ingår inte mycket saker i deras arbete som man förväntar sig ...
    oftast försöker de väll svara men de blir många gånger mer fel än rätt.. Men ibland har man ju turen att träffa en reseledare som är bofast där sedan flera år..

jag är oxå besviken på apollo å deras servise men å andra sidan har de absolut bästa servicen på vissa ställen.. så... svår fråga..

• glassen

Tack för ditt svar. Jag får väl boka genom resebyrån och ta vad de rekommenderar och hoppas att man får spjälsäng, matstol, ta med extra bagage mm utan problem.

• mia maria

Jag har rest med Apollo förut, utan barn, o det var inga som helst problem!
    I sommar reser jag första gången med sonen, o nu ska vi testa Fritidsresor, men det är mkt möjligt att vi väljer Apollo nästa år - är lite sugen på Grekland då, o då har ju de ett större utbud.

• 64ulla

Måste ge en kommentar på detta.

Reste i fjol med ett 9 mån barn. Åkte med Vingresor och flög med My Travel fick då barnmat plus dessert, haklapp (i frotté)och långa barnmatsskedar på både utresan och hemresan. Vi räknade inte med barnsäng och hade en egen resesäng med, döm om vår förvåning när det stod en barnsäng bäddad och klar. Vi fick också veta att vi kunde låna vagn på resmålet. **+ hotell (Side, Turkiet)

I år åkte vi med barnet igen, nu 21 mån gammalt. Tog för givet att barnmat serverades och nu var Fritidsresor researrangörer och vi åkte med deras flyg TUI, ingen mat alls. Ingen säng, ingen vagn trots **** hotell (Agia Marina, Kreta)

• Myzzan

Vi har åkt med Fritidsresor och tyckte att de var jättebra. Vi fick både säng och vagn till vårat barn. Jag rekomenderar Fritidsresor.

• mia maria

64ulla: Vagn finns bara på vissa utvalda hotell vad jag vet - har inget med hotellets standard att göra. Spjälis vet jag inte hur det är med, men kan tänka mig att det är samma..?
    Hade ni bokat mat på planet då? För i katalogen o på nätet står det ju att barnen får barnmat på TUI's flyg (om man har bokat mat på flyget alltså).

Svar på tråden Vilket resebolag är bäst att resa m bebis?