• EldHav

Vilken napp väljer ditt barn?

Hej!

Frågar eftersom vi nyss bytt napp till vår lilla Sunna.
    Innan hade hon Esska Anatomisk Suverän utan ring silikon. Men eftersom det bara fanns latex i affären, o vi va i akut behov av napp, fick vi tänka om.
    Vi köpte ett par MAM Crystal Silikon och ett par Esska Happy Silikon. De har ju likadan sugdel. De funkar kalas!! Trodde det skulle va mer problem!

Va nyss på Island, där har de BARA MAM och NUK. Säljs bara Esska i Sverige?

Diskutera gärna napp i allmänhet oxå

• Svar på tråden Vilken napp väljer ditt barn?
  • MysMinna

Mina grabbar tar vilken napp som helst, så länge det är latex. Silikon funkar inte!!

Better to be hated for who you are, than loved for who you´r e not!
  • Camilllla

Jag tror Esska är svenskt och säljs nog bara här... Vi använder nappar av silikon men har inte provat latex... Sonen tar vilken napp som helst men vissa sitter kvar bättre!

Först funkade Esskas lilla anatomiska napp bäst, men vid 2-3 månader bytte vi till Mam:s lilla då den funkade bättre.. Nu har vi precis bytt till nappar från 4 mån och just nu har vi Mam:s nappar...

• Blå Flygare

Nej, det finns MAM o Esska i de flesta matbutiker, men i bäbisaffärer och vissa mataffärer finns Avent, NUK m.fl.

Vår dotter tog bara avent 0-3 mån i början för bara den var liten nog. Nu har jag sett att det finns NUK i pytte-storlek också.

Nu tar min dotter allt, men föredrar anatomiska nappar, och latex före silikon. Och helst inte de största MAM-napparna.

• millan87

va skillnaden på latex o silikon?? asså varför finns båda?

• Suskiv
    millan87 skrev 2007-06-21 13:03:03 följande:
    va skillnaden på latex o silikon?? asså varför finns båda?
    Latex är mjukare, allergent, torkar ut med tiden men svår att bita sönder.
    Silikon är mjukare, allergisäkert, torkar inte ut, men går lätt sönder om bebis biter.
  • Blå Flygare

Rättar:
    Latex är mjukare, allergent, torkar ut med tiden men svår att bita sönder.
    Silikon är hårdare, allergisäkert, torkar inte ut, men går lätt sönder om bebis biter.

• Mrscaro

ingen alls...o ja skulle vilja att hon sög på napp, men hon vägrar...skulle vara så mkt enklare o natta henne då...

• Frida81

Latex går bra, silikon vägrar hon!!

• Lillemma

Spelar ingen större roll, men gärna en med mycket färg och gärna upp och ner.

• Evangeline72

Elin tar alla sorters nappar, både latex och silikon samt olika märken. Bara det är en napp så funkar det=)

Svar på tråden Vilken napp väljer ditt barn?