• Chania

Ni som gjort vul i vecka 7, hur stort var ert foster?

Gjorde vul idag (är idag 6+3) där vi såg ett litet foster på 3,7 mm och ett hjärta som just hade börjat slå. Allt såg bra ut, känns skönt! Men har läst att i vecka 7 ska bebisen vara uppemot 8 mm i slutet av veckan eller till och med 10 mm. Skulle gärna höra hur stora ert foster varit om ni gjort vul ungefär samtidigt.

Läkaren sa att allt var ok, när jag frågade om storleken, men är ändå nyfiken! Och lite fundersam, när de "borde" vara större.

• Svar på tråden Ni som gjort vul i vecka 7, hur stort var ert foster?
  • GlitterFia

Vi gjorde UL i v. 7. Bebben var då 8,1mm. Vad sa hon om bebisens storlek då?

• Modette

Gjorde Ul i vecká 6+5 och bebisen var då 9mm och det som syntes klart och tydligt då var hjärtslagen...

vad jag förstår så e det mycket individuellt...

• cherokee

fostret ska vara från 5 mm i början av veckan upp till 14 mm i slutet!
    jag gjorde vul v.7+1, då var min bebbe 8,8 mm, perfekt sa bm om den längden! hjärtat syntes jättebra!

• poupy

hej
    min bebis var 4mm vid 6+3, har ocksà funderat pà om det inte var lite, men nu känns det bättre!

• hot chocolate

Poupy, såg du hjärtat så tidigt också? Jag ska göra vul vecka 6+4 och är orolig att inget syns och att jag bara blir mer orolig...

• poupy

jodà man ser lilla hjärtat som pumpar, jättespännande!

• Konvaljen

jag gjorde i v 6+0, då syntes bara hinnsäcken som var 4 mm. I vecka 10 syntes bebisen coh hjärtat, var då 2.2 cm

• Konvaljen

gällande hjärtat, den gynekolog som gjorde VUL på mig sa att man skulle kunna se hjärtat veckan efter, alltså i vecka 7+0. Så i vecka 7 (alltså 6+) är det inte säkert man ser ett hjärta

• hot chocolate

Jag får ha det i åtanke då. Förhoppningsvis ser vi hjärtat, men om vi inte gör det så behöver det inte vara fel ändå. Kanske hänger på om gynekologen har en bra apparat eller inte? Sköterskan som svarade i telefonen sa att han som jag ska gå till brukar kunna se hjärtat så tidigt...men jag tar det med en nypa salt då för säkerhets skull.

• Chania

Läkaren sa att jag inte skulle läsa så mycket på internet! Allt såg bra ut. Det tog tid att se hjärtat för henne men sen såg hon det. Bebisen var så liten och det var nog på gränsen för mig om man kunde se hjärtat slå. Poupy, sa din läkare något om att din bebis var 4 mm? Hur långt gången är du nu?

Svar på tråden Ni som gjort vul i vecka 7, hur stort var ert foster?