• Eliam

Har köpt en liten docka till min son!

Hej

Min son är 1,5 år och älskar allt vad gosedjur och dockor heter. Jag såg en jättesöt liten docka idag som gråter, skriker och säger mamma, pappa när man trycker på magen. Jag tänkte att gud den hade han älskat. Han har ju inga dockor hemma så jag tänkte JA VARFÖR INTE?? Så farligt kan det väl inte vara? Han kan ju ha den till han blir 3 eller något. Finns det fler här som har en docka till sin pojke? Jag tycker det är lite överdrivet med det där med att pojkar absolut inte får ha dockor osv. Det är ju inte så att vi skaffat flera dockor , dockvagnar och dylikt men jag tycker att likabra som han kan ha en nalle kan han väl ha en liten docka som pratar?

Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Har köpt en liten docka till min son!
  • fismaja

Min pojk hade också en docka, men han lekte aldrig med den. Är en typisk bilkille..

• Kajsan

Jag har köpt dockor till min dotter jag också.
    Det är jättebra leksaker.

• Odella

Har inga barn själv men på förskolan där jag jobbar leker nästan alla pojkar med dockor och dockvagn

• KNALLAN

Ha-ha-ha.... Klart han ska få ha docka om han nu gillar det! På vilket sätt skulle det vara farligt??!!

• Jessa med 3

Jag förstår inte riktigt det märkliga med att ha en pojke som leker med dockor. Vår son bäddar åt dockor och nallar och annat, kör omkring dem i vagnar o.s.v. Inget konstigt för varken honom eller oss!

• Eliam

Det gör pojkarna på hans förskola också. De ska ju också bli pappor en dag!

• LillaLinan

jag tycker det är helt okej att pojkar leker med dockor bara man typ inte tvingar på dom dockor för att man ska va så himla chick å trendig. så vill HAN ha en docka så ge honom det, tror inte det gör ngn skada

~*~mamma till Engla 061227~*~
  • Julias mamma

Hur kan du köpa en docka till din son....han kanske blir bög nu...eller ännu värre...han kanske blir tjej

• Valkyriah

Har köpt en jätte fin docka till min son,men den ligger fortfarande orörd,nångång har han väl släng den ner från soffan

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Eliam

En kompis till mig, hennes man totalförbjuder det och tycker det är rätt hemskt så jag tänkte höra om ni andra också tyckte det.
    Min man är väl lite så där men en docka får han ha i allafall

Svar på tråden Har köpt en liten docka till min son!