• guldklumpen

leksaker till funktionshindrade barn

Min son fyller snart två år och det börjar bli dags att tänka på paket till lilla prinsen. Jag börjar tycka det är svårt att hitta roliga och meninsfulla leksaker till honom i vanliga leksaksaffärer eftesom han är ganska svårt handikappad. Har varit inne på komikapps hemsida och hittat en del kul. Finns det fler liknande hemsidor, eller kan ni tipsa om roliga leksaker som ni har hittat till era barn. Jag har bla letat efter en stor spegel i plast som han kan ha på sitt rum eftersom han tycker om att stå i sitt ståskal och titta på sig själv. Tacksam för alla ideér.

Glad midsommar på er!
    Anna-Karin

• Svar på tråden leksaker till funktionshindrade barn
  • MEJ

Hej!
    Kolla här oxå.

http://www.varsam.se/shop/

Jag har handlat en hel del till Tindra där. (finns en butik här i Västerås)
    Finns bra grejer att titta och känna på.

Trevlig Midsommar!

• guldklumpen

Tack Mej för ditt tips. Hittade en jättefin spegel på hemsidan som vi ska köpa till Gustav.

• anne h

spegel finns annars hos Slöjddetaljer, okrossbar som går att skära till i den stl man önskar.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • ulricaa

Ikea har en rolig bubbelspegel också...

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • liss

lite fler tips på amerikanska länkar. Har själv inte handlat från dom men kanske lite tips? Kanske kan Komikapp ta hem ngt om du vill ha?
    www.do2learn.com/
    www.rompa.com/cgi-bin/Rompa.storefront

Kan tipsa alla som har vägarna förbi Varberg att åka inom Komikapps butik. Fina miljöer o leksaker som man har en chans att prova på plats. Väldigt bra o hjälpsam personal. Kan vara bra att ringa innan för ibland är det bokat.

• liss

Missade din fråga angående spegel...

IKEA!!! Samma serie som "Skattkistan". Jättebra spegel som vi använder i princip varje dag, på mattan, i myshörnet, när han står i ståskalet mm.

Tips till alla som möjligtvis ännu inte upptäckt det, men vi har handlat väldigt mycket från IKEAs barnavdelning. Färgglada o mjuka kuddar o gosedjur. Röd eller grön stor flodhäst som är bra när dom ligger på mage o ska få hjälp under bröstet att komma upp en bit.

Också bra, färgglada, runda sittunderlägg med räfflor eller bubblor. Perfekt att använda vid tex ståskalet för att vänja händerna vid olika underlag.

Grattis i förskott!

Svar på tråden leksaker till funktionshindrade barn