• YvonneM

*Jag undrar om någon här vet hur mycket extra

Jag undrar om någon här vet hur mycket extra en kassaledare eller avdelningsansvarig bör tjäna.

• Svar på tråden *Jag undrar om någon här vet hur mycket extra
  • Erika

Det beror på ålder, erfarenhet, hur stort företadget är m.m

Du kan kolla på handels o tjänstemannaförbundet.

• YvonneM

Nu verkar det som varuhuset i fråga är intresserad av mej och jag undrar om det finns någon som vet? Jag har kollat på handels hemsida men där stå endast "vanlig" butikslön.

Detta varuhus tillhör en stor välkänd kedja och jag ska ansvara över många kassörer. Jag är 33 år och har vana från liknande arbete i 6 år (inte lika stort varuhus och inget personalansvar tidigare)

Snälla...någon??

• Poena

Är du med i handels? I såfall kan du ringa och fråga.. Det kan du nog göra i af, förresten, de har varit jättetrevliga när jag pratat med dem

• YvonneM

Jag tänkte ringa i morgon och fråga, men vill gärna veta om det är någon här som vet?

• April Mamma

Jag jobbar med löner och lönerna för de tjänster som du nämner ligger runt 20-25 000.Beroende på erfarenhet osv.

• jummie

såna jobb är det individuell lönesättning på o det beror på hur bra du är på att förhandla o vilka uppgifter du förväntas göra...hur många som jobbar under dig etc...

• YvonneM

Att det ska vara så svårt att veta vad man är värd och vad man bör ha minst i lön....

När han frågade vad jag hade för löneanspråk svarade jag att jag inte ville ha mindre än i dag vilket är ca 1000:- till 1500:- extra i mån beroende på hur många helger jag jobbar. Han sa att de var ungefär lika mycket betalt hos dom men det låter lite lite med tanke på att det är en tjänst med personalansvar.

• Linda

Man har ju grundlönen som är beroende av ålder och erfarenhet. Ansvarstillägget är individuellt och beroende av hur välvillig den som sätter löner är. Skulle tro att de flesta butiker värdesätter avdelningsansvariga mer än kassaledare, det är iaf min erfarenhet. Antar att det ingår tobak- och tidningsansvar också men cheferna brukar vara snåla med tillägg på lönen tycker jag.....Hoppas du har en trevlig chef!

• tess1976

Ca 1500 brukar vara standard

• YvonneM

Verkar vara en bra chef, om jag får jobbet ska jag vara med och anställa kassörer. Det ingår även beställningsansvar över konfektyren.

• Annemone

Antar att man bara får ansvarstillägg som kassaledare, men är man däremot kassachef så kan du förhandla....

• ming

Min sambo jobbade tidigare som kassledare hos ICA maxi och han tjänade ingenting extra. Bara extra slit.
    På den tiden hade han jobbat där i fem år men var ung, bara 22-23 (till skillnad mot den andra som var +40). Inte för att det borde spela någon roll, det var ju ändå han som gav mest och kom med mest lösningar och idéer. Han slutade sedan där för att han inte kände sig tillräckligt uppskattad.
    Annars fick han samma minimilön som alla andra.

• YvonneM

ming:

Inte undra på att han slutade! Självklart skulle han ha ansvarstillägg.

Jag får klura vidare i dag, är inte helt säker på att jag vill ha jobbet...

Svar på tråden *Jag undrar om någon här vet hur mycket extra