• Gullmamman

ABBE

Vet någon vad Abbe betyder?
    Hur är en Abbe?
    Fint eller fult?

Vilka flicknamn passar till Abbe av dessa?
    Saga
    Maja
    Ida
    Emma
    Vera
    Lisa

Några andra förslag?

• Svar på tråden ABBE
  • Gabriella S

Jag skulle säga att det är antingen ett smeknamn på Abraham eller en "originell" (och fånig) variant på Ebbe. Med andra ord: jag gillar det inte alls!

• vackrastarflow

jag tänker på Madicken!! och det är aldrig fel!

• Kinga L

Tror oxå att det är en variant på Abraham...

• puffipuff

jag tänker också på madicken

jag gillar det och tycker att Abbe passar med Emma

• Ejnie

Abbe är ofta en förkortning av Albin.

och så måste jag hitta på något kvickt att skriva här också...
  • Emmis79

Jag tycker Abbe är ett gulligt namn som passar jättefint till en Vera!

• LAA

En liten grabb på vår gård heter egentligen Albert men kallas alltid för Abbe. Han är en så härlig unge att för mig är Abbe ett jättefint namn!

• Lilla Lillan

Tänker såklart på Madicken
    Som namn tycker jag inte om ABBE, men som smeknamn är det dock rätt gulligt.

Jag tycker Abbe och Maja passar tillsammans, men även Maja tycker jag är mer ett smeknamn (känner många som heter Maria eller Marie och som kallas för Maja).

• Smiley911

Känner en Albin som altid kallats Abbe. Tycker det är sött på en liten kille...

• Smurfit78

har en polare som kallas för abbe han heter andreas igentligen..är världens snällaste kille!!tycker det är fin...alla kallar han för det tror inte så många vet hans riktiga namn

• Frantic

Jag känner en Albert som kallas Abbe

• Kott

Abbe har jag funderat på som namnförslag till vår ev. son. Men eftersom vi bor i Finland, så tycker jag att det borde fungera på finska också, och då kan ju finnarna inte säga B, så då blir det Appe.
    Men Abbe är ett jätte fint namn!!!

Svar på tråden ABBE