• Mitt hjärta är hemma

Skumgummimadrass - var beställa specialmått

Vet att man kan få madrassen till spjälsängen i vilket mått man vill hos Babyproffsen men gissar att det är dyrt. Var i Stockholm skär de till skumgummi billigt?

• Svar på tråden Skumgummimadrass - var beställa specialmått
  • Mitt hjärta är hemma

Ingen som vet nåt ställe?

• lycklig fru

Det skulle jag också vilja veta. Har en barnsäng som är oval (liksom).

~~~ BF 2007-11-09~~~
  • C Elegans

Billig vet jag inte, men på Specialplast på Odengatan 30 kan du måttbeställa i princip vilka skumgummiprodukter som helst.

• norgesessan

kan man inte klippa till själv? från en "stor" madrass? Har bara haft en vanlig spjälsäng själv...

• jole

Jag har oxå köpt från affären på Odengatan, kommer inte ihåg vad den heter dock, mitt emot vasaparken iaf. Var inte så dyrt, jag köpte till en mindre rottingsäng, tror madrassen gick på 110:-

Annars såg jag att man kan måttbeställa på Kilotex i Sickla, det är ju en tygaffär med låga priser.

www.kilotex.se/index.php

• Mitt hjärta är hemma

Vad lustigt, för det är ju på Odengatan i Göteborg som det finns en bra sådan affär, Galantplast heter de, men i Göteborg ligger inte Odengatan mitt emot Vasaplatsen precis.

• Sjöjungfrun

Jag måttbeställde en madrass till vår korg, det kostade 100 kr.
    Var i Malmö men ändå, en prisindikation.

• 4 Före 30

NG Baby gör madrasser i alla mått, kolla med närmaste babyproffsen butik eller ring dem direkt

• LLNLLLNB

Vi skar till en själva till juniorsängen. Blev hur bra som helst, använde fintandad såg, sån som är till stål o dyl.
    Annars borde det väl inte vara så svårt att hitta rätt madrassmått till en spjälsäng? De är ju oftast i samma mått allihop. Har du kollat IKEA, Jysk o andra billigställen?

• Mitt hjärta är hemma

LLNLLLNB: Min spjälsäng har inte standardmått, den är så himla gammal, men jag tackar för alla supertips jag fått i denna tråd. Nu kommer det ordna sig på bästa sätt!

• Tigroll

På JYSK Bäddlager har de skumgummimadrasser som man kan klippa till i önskad storlek. Billigt och perfekt! Jag har köpt där för att bl.a göra egen madrass till spjälsängen, men också en dyna till en bänk vi har i hallen!

• Bal

Vi fick tipset att gå till en tapetserare, o han skar till skumgummit i den storleken vi ville ha direkt. Kostade oss ca 80 kr (madrasss till en vagga).

• Mitt hjärta är hemma

Någon som vet hur mycket mindre madrassen bör vara än sängbottens yta? En halv centimeters "glapp" runtom, är det för lite?

• Mitt hjärta är hemma

Oj oj oj oj... RIngde Kilotex (enl. länken ovan) och hörde efter vad de skulle ta. För en skumgummiskiva 7 cm tjock skulle de ha 800 kr. Oups. Blev ju inget med det.

• Mitt hjärta är hemma

Och på Ikea KK gick det inte alls att specialbeställa mått. Blankt nej... Ingen vidare tur idag inte.

Svar på tråden Skumgummimadrass - var beställa specialmått