• Anonym (ful mage)

vad ska jag göra med magen? magplastik?

Efter att ha fått mina två barn så ser magen rent ut sagt förjäklig ut, den putar ut som om jag fortfarande skulle va gravid i 5 månaden. Under naveln så hänger magen utanför alla byxor. Det är sladdrigt skin som hänger blandat med fett oxå, men oavsett om jag skulle banta ner fettet så blir ju sladder "påsen" kvar på magen. Detta har satt sig i psyket på mig och jag känner mig så himla ful och äcklig! Jag har länge funderat på magplastik och tänkt att jag ska fixa till den på det sättet. (vad jag förstått så är det det enda sättet att bli av med överflödigt skin och celluliter vilket jag oxå har över hela magen) Men nu när jag surfat runt och jämfört olika plastik kirurger så har jag börjat förstå att bukplastik ÄR en STOR operation. En kompis till mig som är sjuksköterska sa att hon skulle avråda mig för alla operationer är riskabla och speciellt en sån här operation. Ni som har gjort detta, kan inte ni berätta lite hur ni upplevde detta mm?
    Hur ska jag göra? Lida hela livet ut för min fula mage eller riskera dö i en operation? (risken är ju minimal, men ändå!)

Tacksam för svar, speciellt av er som har erfarenhet!

Förresten, om man opererar sig, hur blir det med barn sen? Kan man bli gravid efter det?

• Svar på tråden vad ska jag göra med magen? magplastik?
  • Anonym (ful mage)

ingen? puff puff!!

• Anonym (same)

Ja jag undrar också, har fött två barn... dessutom med kjejsarsnitt. Magen ser rent ut sagt för jävlig ut.

• mariebelle

hej...
    JAg vill bara säga att jag vet precis hur ni känner er..
    jag hade också det så som ni... jag gick till en plastik och pratade med en läkare där.. Det var i mars...
    Den 4 maj genomgick jag en buk op och det är det bästa jag någonsin genomgått. Trots dennna smärta efteråt har jag inte ångrat mig en sekund..
    Japp det e en stor op men inte mer riskabel än andra..,. Allt gick jätte bra och desutom över förväntan... Idag e jag nog en gladare mamma och fru, eftersom jag själv nu mår bra psykiskt..
    För dom som inte har varit i denna situation kan inte förstå hur jobbit det e att se ut så...
    Om ni vill får ni gärna gå in på min siada så kan vi prata mer om det e något ni undrar.
    Kram Till er båda.
    Bella

• Anonym

Jag gjorde en stor bukplastik med navelförflyttning för två år sedan, och jag är supernöjd med resulatet!
    Vad vill du veta exakt, jag svarar gärna på alla frågor .

• Anonym

Ok, jag kanske bara ska berätta lite....
    Jag gjorde två op samtidigt, gjorde även ett bröstlyft + la in implantat.
    Efteråt hade jag inte speciellt ont, visst kändes det lite och jag fick en värktablett, men sedan behövdes inga fler piller.
    Man är rätt så handikappad efteråt, så man behöver verkligen hjälp med allt den första tiden, hjälp med att bara förflytta sig till toaletten t.ex. Man kan inte rätta på sig alls, man får röra sig i slowmotion så fort man bara ska försöka ändra ställning, gör man inte det så känns det....annars kan jag inte säga att det gjorde speciellt ont. Min man var hemma med mig den första tiden, hade han inte varit det vet i sjutton hur jag skulle ha fixat det.
    Jag var supernöjd med båda mina op redan direkt efter op. Skulle definitivt göra om det tusen gånger igen....det var värre att föda barn, helt klart.

Mitt råd till dig är att gå ner det du vill först och sedan göra op.
    Sedan risken att dö i just en bukop är inte större än att dö i en halsmandelop, all op medför risker.

• Heavenly

Hej hopp!

Efter 5 barn kan jag oxå lägga till mig i listan över fula magar...har lidigt hemskt mkt av den sen jag fick min tvillingar (11 år sedan), och jag blev ENORM!
    Så den 15:e oktober ska jag göra en stor bukop med flyttning av naveln och allt som hör där till.
    38000 kr kostar allt, ska göra det i Landskrona. Har väldigt trevlig läkare och hoppas på gott resultat för jag orkar inte med det här längre.
    www.citadellkliniken.com

Är glad att ni som gjort den OP är nöjda..hihi, fan vad skööönt alltså!

ha det bra!

• Anonym (ful mage)

Vad jag exakt vill veta vet jag igentligen inte. Kanske om det är värt det med alla risker som finns med det? Om resultatet vart bra? Vad gjorde dom exakt, vad kosta det? Kan man bli gravid efter en sån operation? Hur länge är man "handikappad" efteråt? Hur lång läkning alltså? :) Har två små barn så kanske man ska vänta ett tag så de blivit äldre och inte måste bäras/lyftas på mera. Gör dom fettsugning oxå? Tänkte att när jag väl ligger under kniven så får de gärna suga bort fettet på magen och sidorna med. (love handelsen) För mig skulle det räcka med att göra "en liten" bukplastik och ta bort huden under naveln, men naveln ser för hemsk ut den med, hänger liksom, så jag vet inte om den oxå måste göras om?

• Anonym

Havenly
    Kan det vara så att det är Dr.Cosmo som ska op dig? Det var han som gjorde mina op, och som sagt var (skrev inlägg 4 och 5) så är jag supernöjd!!

• mariebelle

jag gjorde som sagt buk op, och det var oxå med navel- förflyttning...
    Jag gjorde det i stoby.
    Min op kstade 40.000 men som sagt det var värt vartenda öre och jag ångrar mig inte en sekund..
    Han som utförde min op heter Håkan och är överläkare i malmö på mas..
    jag har inte hört att det skulle vara några problem vid en graviditet efteråt. man kanske inte ska bli gravid direkt, emn nä det e rikltigt läkt..
    Japp mitt råd är det samma som någon här oxå skrev, gå ner till den nikt man vill ha, eller som min läkare sa till mig att man ska ligga inom sitt rätta bmi...
    Hade tre kilo för mycket. Gick ner samanlgat 25 kg.
    Fettsugning avgör läkaren om man behöver..
    Fråga gärna mer om det någonting oklart . svarar gärna om jag kan.

• Anonym (Laa)

Jag har också ful mage men skulle nog aldrig våga op.. Tacka vet jag den nya träningen med vibrations platta!=) eller bara en sån här man har på magen=) Funkar bra, min komis har gått ner tio tals kg, och blivit slank och fin , jag tror på den.. Till och börja med kan man ju kolla om de funkar för dig med, billigare och bättre!

• Heavenly
    Anonym skrev 2007-06-24 17:00:20 följande:
    HavenlyKan det vara så att det är Dr.Cosmo som ska op dig? Det var han som gjorde mina op, och som sagt var (skrev inlägg 4 och 5) så är jag supernöjd!!
    JAAAAAAAAAAAAAA...det är han! Så himla trevlig!!!! Och du är nöjd, fan det e helt underbart ju! Hur mår du nu då?????
  • Anonym

Heavenly
    Håller med dig fullständigt!! Han är verkligen helt underbar på alla sätt och vis! Fortfarnade superbra , älskar numera att prova bikinis !

Svar på tråden vad ska jag göra med magen? magplastik?