vad ska jag göra med magen? magplastik?
Efter att ha fått mina två barn så ser magen rent ut sagt förjäklig ut, den putar ut som om jag fortfarande skulle va gravid i 5 månaden. Under naveln så hänger magen utanför alla byxor. Det är sladdrigt skin som hänger blandat med fett oxå, men oavsett om jag skulle banta ner fettet så blir ju sladder "påsen" kvar på magen. Detta har satt sig i psyket på mig och jag känner mig så himla ful och äcklig! Jag har länge funderat på magplastik och tänkt att jag ska fixa till den på det sättet. (vad jag förstått så är det det enda sättet att bli av med överflödigt skin och celluliter vilket jag oxå har över hela magen) Men nu när jag surfat runt och jämfört olika plastik kirurger så har jag börjat förstå att bukplastik ÄR en STOR operation. En kompis till mig som är sjuksköterska sa att hon skulle avråda mig för alla operationer är riskabla och speciellt en sån här operation. Ni som har gjort detta, kan inte ni berätta lite hur ni upplevde detta mm?
Hur ska jag göra? Lida hela livet ut för min fula mage eller riskera dö i en operation? (risken är ju minimal, men ändå!)
Tacksam för svar, speciellt av er som har erfarenhet!
Förresten, om man opererar sig, hur blir det med barn sen? Kan man bli gravid efter det?