• Smock

Någon svarar på kontaktannonser i mitt namn

Ikväll hände det för andra gången, det ringde en kille från "teleräffen" och sa att jag svarat på hans annons, han blev irriterad när jag sa att det var någon som drev med mig, för ca. 1 år sen hände det första gången, en kille ringde och sa att jag svarat på hans annons på "spraydate", jag sa då att det måste vara ett skämt för jag var gravid och har sambo. Har mina aningar om vem det är, men kan man kolla upp sånt här? Hur bär man sig åt, är alla personuppgifter hemliga? Kan man anmäla? Är detta en vanlig sysselsättning för att driva med folk?

• Svar på tråden Någon svarar på kontaktannonser i mitt namn
  • fraise

Tycker du först och främst bör kontakta Spray med dessa uppgifter! Fy- vad obehagligt!!

• Smock

När det hände första gången på spraydate så kollade jag på den sidan och hittade inte min påhittade profil och nu har det gått så lång tid att det säkert är försent att prata med spray om det, och nu ikväll blev jag så irriterad att jag glömde ta uppgifter från killen, men ringer det igen så ska jag fråga lite mer om vad "jag" har svarat. Tänkte om man kanske kunde anmäla på teleträffen och hur man går till väga.

• Mollie

Va? Men herregud, detta är ju straffbart och intårng i identiteten eller vad det heter...
    Du kan inte ringa upp killen som ringde dig nu och fråga honom vad han svarat på för en annons?

Detta har hänt mig för nått år sen... Någon skickade blommor till en kille i mitt namn, skrev nått romantiskt och mitt telenummer... Han ringde och var fly förbannad då han var sambo och så... Det kom aldrig fram till vem det var, men jag misstänker bara. Detta är dock gammalt och förlegat nu... Men FASIKEN så trist att folk gör då!!

• Smock

Mollie, jag har inte nummerpresentatör så jag kan inte ringa tillbaks, ångrar att jag inte frågade lite mer.

Riktigt obehagligt är det, fruktansvärt barnsligt sätt att irritera folk på.

• Essica

tror du kan ringa ditt telebolag och få hans nummer...

• Smock

Essica, jag har comhem, dit kan man väl inte ringa förrän måndag, eller? det är ju storhelg.

• Essica

antagligen.. men försök då komma ihåg vilket kl ungefär han ringde.. Jag e dum men har du inte telia eller ng sådant i botten...?

• Smock

Essica, nej jag har bara comhem, telemonopolet försvann för ett tag sen :)

Jag får ringa på måndag då, nästan så jag hoppas att det ringer en till så jag kan ta reda på lite mer.

• Essica

testa ring imorgon.. det e ju inte röd dag...

• Amrit

Usch! Hur kan folk göra så! INTE kul!! Hoppas att du får ordning på det hela!

Svar på tråden Någon svarar på kontaktannonser i mitt namn