• Bobben

"bubbla" på iris?!?!?!?

hej,
    min lille har sedan en vecka varit röd i ögat och haft en liten "luftbubbla" (ser ut så) eller vad´man nu ska kalla det på iris. var på bvc och hon todde absolut att vi skulle få en remiss till ögon efter ett "akut" besök hos vc läkare. men ICKE !
    den där läkaren bad min 1-åring att sitta still så han kunde titta i ögat-.. eeh tänkte ja.. BE en ettåring sitta still jo jag tackar.. sen fräste han åt mig att jag minsann nog var starkare och kunde hålla fast pojkstackarn hårdare än vad jag gjorde! (höll hårt)
    efter en minut inne hos läkarn skrev han ut ett recept på ögonsalva! och sen tyckte han vi kunde gå.. helt stumm blev jag.. nån som har har någon aning om vad det kan vara när manfår en bubbla i ögat så? känns så läskigt..
    först bvc tanten som tog det på största allvar och sen läkarn som bara sucka och avfärdade oss..

• Svar på tråden "bubbla" på iris?!?!?!?
  • Bobben

jag ska det med det är ju storhelg och bara akuten som gäller då.. jävla attityd en del läkare har! jag har minsann inte sökt vård i onödan och när man kommer så skiter dom i en ..

• Ina511

Hej!

Jag fick så för dryga året sen! Ringde sjukvårdsupplysningen och de gav mig inget bra svar, det kunde var en infektion bladiblabla... Jag åkte till apoteket istället o var helt förstörd. Det kändes jätteskumt! Fick rekommenderat att köpa en salva, kommer dessvärre inte ihåg vad den hette =/ men jag strök på den och på några timmar var det borta och sågs aldrig igen! Skumt som f*n, men det enda apotekaren kunde komma på var att det kommit in ett främmande objekt i ögat som ögat försökte skydda sig ifrån och därför skapade denna "bubbla". Ja, hoppas du fick nåt vettigt ur detta och att lillkillen blir bättre!

• Bobben

haha ja.. köp salva =)
    nä men jag har ju fått antibiotika till ögat i form av salva.
    men det har itne blivit ett dugg bättre.
    får väl ringa och tjata så jag får en akut tid i helgen, för jag anser att ögat är inte något man nonchalerar.. annat hade det vart om det hade varit feber eller förkyldning eller nått..

• siamusen

Kan vara nagot slags herpes virus kanske. Det vet jag vânner som haft i just ôgonen.

Men det kan ju lika gärna vara nagot helt annat. Jag skulle ga till en annan lâkare om jag var du.

• joaase

Hej.
    Min son har gått små bubblor vid iris. fick det också för nåra veckor sen.
    Har du fått något svar vad det är för något?

Svar på tråden "bubbla" på iris?!?!?!?