• ict

Bh storlek

Jag hoppas att någon kan ge mig ett mer exakt svar på vilken bh storlek jag har/ska ha...

...mått under byst 71 cm, och 75,5 "tvärs över" liksom...

Jag provar 65AA- funkar ibland, och upp till 70A, funkar ibland. Men, det är väl egentligen ganska stor skillnad på de storlekarna?

Mina bröst är inte jämnstora.

• Svar på tråden Bh storlek
  • Anonym

Om jag vore du skulle jag gå till en bh butik som enbart säljer underkläder och kan sånt och be dem om hjälp, de gjorde jag och fick veta att jag hade en hel storlek för liten bh

• ict

Jag får kolla upp nån sån butik...

Jag brukar köpa 70A i pusch up...jag fyller knappt ut- men, det finns knappt alls 65AA/65A öht.

Och...jag kan inte helt vara utan bh under...nix!

• Anonym

Har aldrig riktigt förstått det där varför man ska ha bh om man verkligen inte behöver  själv skulle jag vara glad om jag salpp ha bh har jömt svårt att hitta någon som passar.

Har du kikat på nätet kanske finns någon sida som har väldigt små storlekar?

• ict

Anonym 4

Jag vill ha bh, för att, har jag bara t-shirt...så syns vårtorna, har jag ex.vis skjorta med t-shirt under...så blir allt platt. Har jag vanlig stickad tröja osv- platt. Osv.

Jag trivs inte med det.

Jag har kollat lite på nätet...men, vill helst prova innan köp- i vanlig butik.

• Anonym
    ict skrev 2007-06-21 23:12:44 följande:
    Anonym 4Jag vill ha bh, för att, har jag bara t-shirt...så syns vårtorna, har jag ex.vis skjorta med t-shirt under...så blir allt platt. Har jag vanlig stickad tröja osv- platt. Osv.Jag trivs inte med det.Jag har kollat lite på nätet...men, vill helst prova innan köp- i vanlig butik.
    Men om du är rädd för att vårtorna ska synas så kan du ju använda sport top? Om du inte vill att det ska vara platt så köp inlägg till bh:n finns ju sånnda där som har fyllning och är väldigt sköna dessutom. Har du mindre bröst än 65AA så är det väl platt oavsett om du har bh eller inte.
  • ict

Jag anväder oftast 70A med push up, och visst- brösten kommer alltid att vara platta- eller iaf näst intill under kupan, men- det det visuella intrycket blir ett annat.

Jag är 32 år...153 cm kort och väger ca 47 kg. Att inte ha bh får mig att känna mig som att jag är kvar i 12 års åldern, jag gillar inte det. Därför vill jag ha bh.

Enl ellos mått så är jag 70 runt om, men, ingen kupa alls.

• Anonym
    ict skrev 2007-06-21 23:23:47 följande:
    Jag anväder oftast 70A med push up, och visst- brösten kommer alltid att vara platta- eller iaf näst intill under kupan, men- det det visuella intrycket blir ett annat.Jag är 32 år...153 cm kort och väger ca 47 kg. Att inte ha bh får mig att känna mig som att jag är kvar i 12 års åldern, jag gillar inte det. Därför vill jag ha bh.Enl ellos mått så är jag 70 runt om, men, ingen kupa alls.
    Jo det kanske du har rätt i skulle kanske oxå känna så om jag hade så. svårt det där med att hitta bh:ar som passar bra. jag har själv svårt att hitta bh:ar som finns i min storlek måste då vända mig till särskilda butiker så då borde det ju finnas mindre storlekar där oxå.
  • ict

Jag ska kola bl.a Details, det stod på deras hemsida att de hade från 65AA...så jag kanske hittar i 70AA som passar.

Det är inte alltid så kul att vara smal...önskar jag kunde lägga på mig liiite mer form upptill iaf.

• Anonym
    ict skrev 2007-06-21 23:32:18 följande:
    Jag ska kola bl.a Details, det stod på deras hemsida att de hade från 65AA...så jag kanske hittar i 70AA som passar.Det är inte alltid så kul att vara smal...önskar jag kunde lägga på mig liiite mer form upptill iaf.

Ja hoppas att du hittar en som passar

Säger samma här fast tvärtom, skulle gärna skänka bort en kupa eller två

• Anonym

om man tycker det är bekvämt att gå utan bh så kan man ju ha bröstvårtsdöljare.. men jag tycker de är sådann vane sak nu hra jag itne små bröst men de känns som den åker på av bara vana.. plus skump efekten av at ha för stora bröst minskar ju inte om man itne har bh...

så hade jag haft små bröst så hade jag nog också haft bh dels för att få liiiiite utfylning men och för att inte känna sig som fem..

• tamate

Bh storleken skiljer sig från butik till butik så det bästa du an göra är att kolla storlekarna innan du köper och om du handlar på nätet brukar det altid gå att returnera om det är helt fel.

- det som inte dödar härdar!
  • Yes I am

Jag vet inte var du bor men om du besöker Göteborg så finns det en toppenbutik som heter Change som har alla kupstorlekar från 65AA

• ict

Anonym
    Kollade länken...jupp70A.

tamate
    Ja,det är ju det där...olika butiker- olika storlekar osv. Inte så lätt alltid!

Isyndra
    Jag bor i Sthlm, men, tack för tipset!

• Anonym

Hej varför inte satsa på en sport top.

• ict

Anonym 17

Jag gillar inte sport top lika mycket som bh.

• anno25

Det ligger en butik i gamla stan som heter gustaf mellbin och sen ligger det en butik precis i början på götgatan om man går mot slussen. Precis efter snaps och övergångsstället vid tunneln så ligger det en liten butik i höger hörn på första huset... båda två är jättebra och de kan jag verkligen rekommendera både för storbystade och (jag tror i alla fall det) andra storlekar...

Svar på tråden Bh storlek