• Anonym

att slå en pling

Oh jisses måste skriva av mej o höra om jag överdriver eller ej.... Min gubbe jobbar ca en kvarts bilresa från hemmet. Han slutar vid 10 o brukar va hemma 10 -15 min över. jag sitter här o väntar o han dyker inte upp, midsommar trafik...jag blir nervösare o nervösare, ingen mobil på. Ser framför mej de hemskaste scener o jagar väl upp mej lite för mycket kankse...
    Så nu 5 över 11 ringde jag o frågade om det var länge sen han åkte, nepp, han är kvar där! alltså jag förstår att han behöver jobba över lite så här inför midsommar (restaurang), är inte upprörd över det man vad är det som är så förbaskat svårt med att slå en pling på 30 sec o säga att man blir lite sen? Speciellt när det är så mycket folk ute på vägarna o man vet hur mycket olyckor det är...

Vill höra hur ni resonerar? Är jag bara överkänslig?

• Svar på tråden att slå en pling
  • emet

nej usch då hade jag också blivit orolig! Hoppas han kommer hem snart och välbehållen håll oss gärna informerade!

Kram

• Anonym (jo)

Jag hade också blivit orolig. Har en sambo som är likadan.Nyligen hände det som jag är orolig för. Han skulle åka till OK och handla snus mitt vid tolvtiden på kvällen. Och smällde med ett rådjur. Som tur väl hörde han av sig efter en stund, men bara känslan av att sitta hjälplös här hemma och undra varför det tar sån tid.

• Nyfiken gul

jag har själv jobbat på resturang så jag vet att det är inte så bara att slå en pling.. tyvärr..

man hinner inte ens gå o kissa i värsta fall om det är mycket folk...

o i det skedet att han visste att han skulle få jobba över var han nog så fokuserad på allt folk att han faktiskt itne skänkte dig den tanken att han skulle ha ringt hem...

ta det lugnt!!...

• emet

jag har också jobbat på resturang i många år men jag tror inte att jag låtit bli att höra av mig om jag blir riktigt sen men men alla är olika!

kram på dig

• Anonym

Nu är han hemma

Nyfiken Gul: Japp så kunde det varit fast den här restaurangen stänger vid 21.00.

Brukar inte va så här hysterisk men hjälp vad lätt det är att stressa upp sej när man sitter hemma o är orolig... Samma sak hände förra vintern i världens snöstorm, jag jobba, gubben ute på vägarna, dagis skulle snart stänga. Inte ett ord, var så orolig så jag grät! Ändå låg mobilen i jackfickan på honom....grr!!! Vet att det inte är illa ment men VARFÖR kan han inte tänka lite längre för?

Svar på tråden att slå en pling