• Charline82

Frågor om Gaviscon?

Hejsan! Ni som använder Gaviscon för gravida mot halsbränna och sura uppstötningar... Hur ofta tuggar ni dessa? Hur lång verkan har dem? Jag tog en igår vid 18-tiden på kvällen men nu ca. 6 timmar efter börjar jag känna av halsbrännan igen. Varar dem inte längre? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Frågor om Gaviscon?
  • froskin

Använde det under min graviditet. Hade mycket och svår halsbränna. Det var det medel som funkade bäst av det som fanns på apoteket tyckte jag. Men bättre än tabletterna var den flytande gavisconen. Den smakar illa till en början men man vänjer sig. Effekten vara längre och man slipper tugga på en tablett som inte är så god...

• Teskedsmamman

Testa Omeprazol istället, hjälper mycket bättre!!! (har blivit ordinerad av läkare)

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 36
  • froskin

Jag ångrar att jag inte tog mig till läkare och fick effektivare medel. Gaviscon var verkligen ingen hit. Men det är så konstigt att det bara är borta samma sekund om bebisen kommer ut... Konstigt men väldigt skönt.

• Superhero

Galviscon lägger sig som en hinna och hindrar magsaft och maginnehåll från att stötas upp igen. Ska tas efter varje måltid, vid sänggående och vid behov. Kolla fass.se eller bipacksedeln.
    Omeprazol hämmar ist bildningen av den sura magsaften så den har bra effekt men på ett annat sätt.

Kanske är olika vad som passar. Man får väl prova sig fram. Jag klarar mig tackolov änsålänge med novalucol.

Hoppas du kan bli av med eländet och lycka till med bebben!

• NeverEver

Lite off topic, när började halsbrännan för er?

• butterfly82

När jag har fått halsbränna har jag knaprat 2-3 st Gaviscon... o sen får man fylla på vid behov...

• Jonna79

Om man äter eller dricker något så försvinner effekten av gaviscon, då får man ta igen. Jag använder flytande gaviscon och novalucol

• Mstery

köp rennie.. smakar bara minttablett

Svar på tråden Frågor om Gaviscon?